З початком повномасштабних воєнних дій в Україні економіка зазнала нищівного удару, що позначилося і на всіх ринках. Психологічне навантаження, безробіття, втрата ринків збуту, а то й бізнесу змінила акценти і діяльності компаній, і маркетингових комунікацій. Чи варто рекламувати свої товари і послуги під час війни – далі.
Чітке визначення ідентичності
Повномасштабне вторгнення згуртувало українців і змусило переглянути коло своїх партнерів, клієнтів та підрядників. Загострилося питання української ідентичності. Держава почала блокувати роботу компаній російського походження, а для всіх учасників ринку важливими стали походження та позиціювання компанії. Українці остаточно зробили свій вибір на користь компаній з українським корінням.
Соціальна відповідальність
Бізнес має бути соціально відповідальним. І не лише у складний для країни та її громадян час. Проте наразі українці першочергово звертають увагу на те, чи підтримує компанія ЗСУ, чи дбає про безпеку персоналу, чи займається волонтерством, чи мала зв’язки з країною-агресоркою та як позиціонує себе. При цьому суспільство цікавлять не гасла, а реальні дії, проєкти. Саме в такий спосіб можна збільшити довіру стейкхолдерів і залучити лояльну аудиторію на майбутнє.
Медіаприсутність
Присутність компанії в медіапросторі, зокрема онлайн, дає змогу бізнесу залишатися в полі зору та знайомити усіх зацікавлених осіб зі свою корпоративною культурою, послугами та діяльністю. Це заспокоює партнерів і клієнтів, адже вони бачать, що бізнес адаптувався до нових умов і продовжує працювати. Відкритість усіх процесів підвищує довіру й лояльність команди та дає приклад для наслідування іншим компаніям або ж є джерелом для об’єднання зусиль заради спільної мети.
Послідовність у словах і діях
Бізнесу варто мати однозначну позицію щодо вибору партнерів та підрядників. Про волонтерство і соціальні проєкти для підтримки економіки й населення країни потрібно розповідати. Це важливо, адже емоційно зближує з брендом
Компанія, яка працює на ринку, має бути корисною. І це не лише задоволення потреб клієнтів, що актуально завжди. Наразі багато українців в пошуках нової роботи, опановують нові навички чи вектори розвитку. Компаніям доречно допомогти їм. Для цього добре підходять соціальні мережі та сайти компанії. Наприклад, можна створювати дописи або відео з безкоштовними консультаціями для підтримки малого і середнього бізнесу. Це теж хороша реклама професійності вашої команди, адже часто користувачі діляться такими посиланнями і в такий спосіб рекламують і ваш бренд, і ваш вебресурс.
Маркетинг – завжди актуальний, але просувати свою компанію і послуги можна в різний спосіб. Як правило, унікальні і професійні послуги, якісні товари, індивідуальний підхід і лояльне ставлення до клієнтів стають кращою рекламою в суспільстві за будь-які гучні гаслі чи банери по всьому місту.
При побудові комунікації з аудиторією важливо залишатися чесним і послідовним. Цінності та відповідальність стали тими маркерами, які показують, довіряти компанії чи ні.