Корпоративна соціальна відповідальність для бізнесу (далі – КСВ) – це потужний інструмент впливу на соціальні, економічні та екологічні аспекти. Здатність збалансовано поєднувати очікування зацікавлених сторін і ресурси компанії стає основною цінністю КСВ. Які бенефіти дає компаніям втілення КСВ-проєктів – далі.
Практика корпоративної соціальної відповідальності
Зазвичай програми КСВ – це взаємовигідний інструмент: суспільство одержує допомогу у вирішенні значущих питань і проблем, а бізнес, натомість, поліпшує свою репутацію, тим самим отримуючи додатковий імпульс для розвитку.
Благодійність, волонтерство, екологічні проєкти, захист прав споживачів, чесна конкуренція – усе це форми корпоративної соціальної відповідальності. У такий спосіб бізнес фокусується не тільки на зароблянні грошей, але й намагається принести користь суспільству.
Як показує практика КСВ, такі проєкти стали потужною зброєю у війні за таланти, тобто інструментом для залучення найкращих кандидатів і фахівців. Якщо в бізнесу немає продуманої практики корпоративної відповідальності, сучасні потенційні кандидати, особливо міленіали і молодші учасники ринку праці, з великою ймовірністю проігнорують таку компанію як роботодавця.
КСВ як маркетинговий інструмент
Корпоративна соціальна відповідальність – це дотримання балансу між бізнесом і користю суспільству. Реалізація цієї стратегії підвищує лояльність клієнтів і збільшує прибуток компанії. Тому КСВ часто використовують як маркетинговий інструмент, де основне завдання – залучити клієнтів, які хочуть зробити світ кращим або допомогти тим, кому це потрібно. Водночас важливо, щоб такі ініціативи були органічно вписані в діяльність компанії, а не існували окремо від її принципів, місії та ідей.
Політика КСВ також передбачає й те, що в компаній повинна бути своя позиція з багатьох соціально значущих питань. І якщо раніше бізнес уважав за краще відмовчуватися й дотримувався нейтралітету, то сьогодні настав час відкрито говорити про все, що впливає на наше життя.
У розвинених країнах багато компаній уже давно зробили соціальну відповідальність частиною маркетингових планів. Як показують дослідження, це позитивно впливає на лояльність до бренду і підвищує фінансові показники. Річ у тому, що споживачі готові «підтримувати гривнею» ті компанії, які приділяють увагу соціальним проєктам, тобто надавати їм перевагу у виборі партнера чи підрядника для співпраці.