Телефони в Києві

8 (044) 279-0000 8 (044) 279-4000

Член міжнародної асоціації

pg new auditrust-Certificate

  • UA
  • ENG
  • RUS
  • Головна
  • Про нас
    • Напрями діяльності
      • Аудит та консалтинг
      • Оцінка та брокеридж
      • Юридичні послуги
    • Мiсiя
    • Історія
    • Партнери
    • Звітність емітента
      • Річна
      • Особлива
        • 2018 рік
        • 2017 рік
        • 2016 рік
        • 2014 рік
        • 2013 рік
        • 2012 рік
    • Корпоративна соціальна відповідальність
  • Послуги
    • Аудиторські послуги
    • Облік і автоматизація
    • Консалтинг
      • Податковий консалтинг
      • Юридичний консалтинг
      • Кадровий консалтинг
      • Консалтинг у сфері державного та комунального сектору (GR-консалтинг)
      • Інвестиційний консалтинг
      • Консалтинг у сфері проблемної кредитної заборгованості (дью ділідженс)
      • Супроводження фінансової реструктуризації боржників банків
    • Оцінка майна та землі, операції з нерухомістю
    • Охорона праці
    • Сталий розвиток
  • Зверненне голови правлiння
  • Кар'єра
    • Чому варто працювати з «Де Візу»?
    • Як стати частиною нашої команди?
    • На що ми звертаємо увагу під час добору?
    • Вакансії
  • Прес-центр
    • Новини групи компаній
    • «Де Візу» в пресі
    • Дайджест "Де Візу"
  • Клієнти
    • Рекомендації
  • Контакти
  • Вход
  • регистр
  • бланки
Консультації
Податки
Облік і звітність
Право
Консалтинг
Головна > Облік і звітність > Самостійна ліквідація ОЗ: податковий облік

Самостійна ліквідація ОЗ: податковий облік

Середа, 22 квітня 2015, 12:54 Облік і звітність

ozПодаток на прибуток

На сьогодні в оновленому розділі ІІІ Податкового кодексу України  від 02.12.2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) дуже коротко розкрито особливості обліку ліквідації (списання) об’єктів ОЗ (далі — ОЗ) в обліку з податку на прибуток. Загалом в податковому обліку така операція буде показана за правилами бухгалтерського обліку (див. приписи ст. 134 ПКУ).

Та все ж у разі ліквідації об’єкта ОЗ, фінансовий результат до оподаткування (сформований за правилами бухгалтерського обліку, а власне, за П(С)БО чи М(С)БО — див. ст. 134 ПКУ) слід збільшити на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначеної за правилами П(С)БО, і зменшити на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначеної за правилами ст. 138 ПКУ.

ПДВ

Відповідно до пп. „д” пп. 14.1.191 ПКУ під постачанням товарів, зокрема, розуміють і ліквідацію платником ПДВ необоротних активів за власним бажанням.

Додатково абз. 1 п. 189.9 ПКУ передбачено: якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання  цих основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Але все ж слід пригадати абз. 2 п. 189.9 ПКУ, в якому зазначено, що вимоги абз. 1 п. 189.9 ПКУ не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

Зазначені в абз. 2 п. 189.9 ПКУ випадки ліквідації ОЗ не є постачанням товарів (див. пп. 14.1.191 ПКУ), а отже, не є об’єктом оподаткування ПДВ. Тож при такій ліквідації ОЗ за умови надання платником ПДВ контролюючому органу відповідних документів про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ не потрібно.

Документами, що підтверджують ліквідацію ОЗ, на думку автора, можуть бути:

  • наказ керівника підприємства;
  • висновок комісії щодо неможливості використання в майбутньому цих ОЗ за їх первинним призначенням;
  • акт на списання ОЗ (див. типові форми такого документа, що затверджено наказом Мінстату України від 29.12.95 року № 352: форма № ОЗ-3 "Акт списання основних засобів"; форма № ОЗ-4 "Акт на списання автотранспортних засобів").
Tweet
Powered by Web Agency
 

Огляд законодавства

  • Про нас
    • Напрями діяльності
    • Місія
    • Історія
    • Партнери
    • КСВ
  • Послуги
    • Аудиторські послуги
    • Облік і автоматизація
    • Консалтинг
    • Оцінка майна та землі, операції з нерухомістю
    • Охорона праці
    • Сталий розвиток
  • Кар'єра
    • Чому "Де Візу"
    • Вакансії
    • Як стати членом команди
  • Прес-центр
    • Новини групи
    • "Де Візу" в пресі
    • Заходи
  • Клієнти
  • Контакти
Наші представництва
Наші представництва по України м. Суми м. Кіровоград м. Львів м. Одеса м. Дніпро м. Харків м. Київ

facebook twitter

Розробка сайту і Пошукове просування - Азбука Рішень | Мапа сайту