Телефони в Києві

8 (044) 279-0000 8 (044) 279-4000

Член міжнародної асоціації

pg new auditrust-Certificate

  • UA
  • ENG
  • RUS
  • Головна
  • Про нас
    • Напрями діяльності
      • Аудит та консалтинг
      • Оцінка та брокеридж
      • Юридичні послуги
    • Мiсiя
    • Історія
    • Партнери
    • Звітність емітента
      • Річна
      • Особлива
        • 2018 рік
        • 2017 рік
        • 2016 рік
        • 2014 рік
        • 2013 рік
        • 2012 рік
    • Корпоративна соціальна відповідальність
  • Послуги
    • Аудиторські послуги
    • Облік і автоматизація
    • Консалтинг
      • Податковий консалтинг
      • Юридичний консалтинг
      • Кадровий консалтинг
      • Консалтинг у сфері державного та комунального сектору (GR-консалтинг)
      • Інвестиційний консалтинг
      • Консалтинг у сфері проблемної кредитної заборгованості (дью ділідженс)
      • Супроводження фінансової реструктуризації боржників банків
    • Оцінка майна та землі, операції з нерухомістю
    • Охорона праці
    • Сталий розвиток
  • Зверненне голови правлiння
  • Кар'єра
    • Чому варто працювати з «Де Візу»?
    • Як стати частиною нашої команди?
    • На що ми звертаємо увагу під час добору?
    • Вакансії
  • Прес-центр
    • Новини групи компаній
    • «Де Візу» в пресі
    • Дайджест "Де Візу"
  • Клієнти
    • Рекомендації
  • Контакти
  • Вход
  • регистр
  • бланки
Консультації
Податки
Облік і звітність
Право
Консалтинг
Головна > Облік і звітність > Відображення в обліку бонусних знижок

Відображення в обліку бонусних знижок

Середа, 27 грудня 2017, 15:05 Облік і звітність

bonusУявімо ситуацію: продавець і покупець (обидва −юридичні особи на загальній системі оподаткування) уклали договір поставки товару, згідно з умовами якого за результатами продажів покупець отримає певну грошову мотиваційну виплату (бонус) від продавця. Як це відобразити в обліку?

Правила обліку

Маємо дві різні операції: одна – продаж товарів, друга – отримання послуг.

Продавець відображає в бухгалтерському обліку дохід від реалізації товарів з урахуванням податку на додану вартість (далі − ПДВ) проведенням: дебет субрахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» із кредитом субрахунку 702 «Дохід від реалізації товарів». Одночасно з визнанням доходу списує собівартість реалізованих товарів: дебет субрахунку 902 «Собівартість реалізованих товарів» – кредит субрахунку 281 «Товари на складі».

Своєю чергою, бонуси є мотиваційними виплатами, які сплачує продавець за надані покупцем маркетингові послуги. В обліку продавця ці суми відображають у складі витрат на збут – за дебетом рахунку 93 «Витрати на збут» з кредитом субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками». Адже згідно з п. 19 П(С)БО 16 «Витрати» витрати на збут включають такі витрати, пов’язані з реалізацією продукції, як витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг). До того ж варто пам’ятати, що витрати на збут є витратами, пов’язаними з операційною діяльністю, які не включаються до собівартості реалізованої продукції (п. 17 П(С)БО 16).

Відповідно, у покупця, який придбав товари для подальшої реалізації та отримає бонуси за просування товарів на ринку, на суму бонусів виникає дохід. Сума такої винагороди відноситься до складу інших операційних доходів покупця (п. 7 П(С)БО 15 «Дохід»).

В обліку обох контрагентів зазначені операції відображають на підставі підтвердного первинного документа – акта про надання послуг.

Ураховуючи зазначене, за договором купівлі-продажу товарів, який передбачає виплату бонусу, у продавця виникає дохід за реалізованими товарами і одночасно витрати на суму бонусу, яку він має сплатити покупцю. У покупця виникає кредиторська заборгованість за отриманим, але неоплаченим товаром, і одночасно дебіторська заборгованість за нарахованим, але не отриманим бонусом. З’ясуємо, чи можливо в такому разі провести взаємозалік заборгованостей або чи зможе покупець розраховуватись бонусом за отримані товари.

Умови заліку зустрічних вимог

 Можливість заліку зустрічних вимог передбачена ст. 601 Цивільного кодексу України. Згідно з цією нормою зобов’язання припиняється зарахуванням зустрічних однорідних вимог, строк виконання яких настав, а також вимог, строк виконання яких не встановлено або визначено моментом пред’явлення вимоги.

Тобто для припинення зобов’язань заліком необхідна наявність кількох умов.

По-перше, залік можливий, якщо зобов’язання є зустрічними. Тобто для заліку є необхідною і достатньою наявність двох зобов’язань. Водночас особа, яка виступає кредитором за першим зобов’язанням, має бути боржником за іншим, і навпаки, боржник за першим зобов’язанням має бути кредитором за іншим з них.

По-друге, вимоги, що підлягають заліку, мають бути однорідними, у цьому випадку – грошовими.

По-третє, залік можливий тільки за умови, що термін виконання зобов’язання настав, або строк виконання не встановлений чи визначений моментом пред’явлення вимоги.

З урахуванням зазначених вимог взаємозалік у такому випадку цілком можливий. Як правило, такий взаємозалік оформляється актом про зарахування зустрічних однорідних вимог і може проводитись або за заявою однієї зі сторін, або за двосторонньою угодою між сторонами.

Оподаткування бонусних пропозицій

Крім того, не забуваймо, що згідно з вимогами п. 185.1 ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання як товарів, так і послуг. Отже, маркетингові послуги підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах – за ставкою 20%.

Оскільки продавець виступає в ролі отримувача послуги, то матиме право на податковий кредит лише за умови реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі − ЄРПН) складеної покупцем податкової накладної (за умови, що покупець зареєстрований платником ПДВ).

Нагадаємо, що обов’язок складання та реєстрації в ЄРПН податкової накладної на маркетингові послуги покладено на покупця товарів – платника ПДВ. На виконання вимог п.п. 187.8, 201.1 ПКУ саме він має скласти податкову накладну на дату виникнення податкових зобов’язань (тобто на дату отримання винагороди у вигляді бонусу від продавця товарів або на дату підписання акта наданих послуг) і в установлений п. 201.10 ПКУ строк зареєструвати її в ЄРПН.

Tweet
Powered by Web Agency
 

Огляд законодавства

  • Про нас
    • Напрями діяльності
    • Місія
    • Історія
    • Партнери
    • КСВ
  • Послуги
    • Аудиторські послуги
    • Облік і автоматизація
    • Консалтинг
    • Оцінка майна та землі, операції з нерухомістю
    • Охорона праці
    • Сталий розвиток
  • Кар'єра
    • Чому "Де Візу"
    • Вакансії
    • Як стати членом команди
  • Прес-центр
    • Новини групи
    • "Де Візу" в пресі
    • Заходи
  • Клієнти
  • Контакти
Наші представництва
Наші представництва по України м. Суми м. Кіровоград м. Львів м. Одеса м. Дніпро м. Харків м. Київ

facebook twitter

Розробка сайту і Пошукове просування - Азбука Рішень | Мапа сайту