Огляд законодавства

10 – 14 грудня 2018 року. Мінфін затвердив Методичні рекомендації зі складання звіту про управління

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» від 01.11.2018 р. № 866 внесло зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція).


В Інструкції уточнили, що в декларації до суми податкової знижки також включають витрати на здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти такого платника та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Раніше було збільшено перелік витрат, які включаються до податкової знижки. Так, до податкової знижки можна включити суму коштів, що сплачена платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Також усунули неточність, що стосувалася заповнення рядка 3 додатка Ф1 до декларації.

Наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Міністерство фінансів України своїм наказом «Про затвердження Методичних рекомендацій зі складання звіту про управління» від 07.12.2018 р. № 982 затвердило Методрекомендації зі складання звіту про управління

Нагадаємо: цей звіт має містити достовірну фінансову та нефінансову інформацію про діяльність підприємства, його стан та перспективи розвитку та розкривати основні ризики і невизначеності його діяльності.

Як і очікувалось, інформацію у звіті відомство пропонує розкривати за такими напрямами:

  1. організаційна структура та опис діяльності підприємства;
  2. результати діяльності;
  3. ліквідність та зобов’язання;
  4. екологічні аспекти;
  5. соціальні аспекти та кадрова політика;
  6. ризики;
  7. дослідження та інновації;
  8. фінансові інвестиції;
  9. перспективи розвитку;
  10. корпоративне управління (складають підприємства – емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію).

Цей перелік не є вичерпним. Підприємство може розкривати іншу інформацію, яку вважає за доцільне.

Користуватись методрекомендаціями можуть усі юрособи, крім банків, бюджетних установ, малих та мікропідприємств.

Затвердження типової форми звіту про управління поки що не планують.

Міністерство фінансів України у своєму листі «Про оприлюднення фінансової звітності» від 07.12.2018 р. № 35210-06-5/32299 повідомило, що до 30.04.2019 року річну фінзвітність і річну консолідовану фінзвітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці мають оприлюднити:

  • підприємства, що становлять суспільний інтерес (крім великих підприємств, які не є емітентами цінних паперів);
  • публічні акціонерні товариства;
  • суб’єкти природних монополій на загальнодержавному ринку;
  • суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у видобувних галузях.

Великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів, середні підприємства, інші фінустанови, що належать до мікропідприємств і малих підприємств, оприлюднюють річну фінзвітність з аудиторським висновком починаючи з фінзвітності за 2019 рік.

Строк подання — не пізніше за 1 червня року, що настає за звітним.

При цьому великим підприємствам, які не є емітентами цінних паперів, і середнім підприємствам, що вперше застосовують МСФЗ із датою переходу 01.01.2018 р. і перераховують проміжну фінзвітність за 2018 рік за МСФЗ 1, доцільно оприлюднювати річну фінзвітність із аудиторським звітом, починаючи зі звітності за 2018 рік.

Національний банк України прийняв постанову «Про затвердження Правил визначення платіжних ознак та обміну банкнот, розмінних та обігових монет національної валюти України» від 03.12.2018 р. № 134 (далі – Постанова № 134)

Документом затверджено, що значно зношені банкноти гривні від фізичних та юридичних осіб у регіонах, де відсутні підрозділи НБУ, прийматимуть уповноважені банки, які мають повноваження на зберігання запасів готівки Національного банку.

Йдеться про значно пошкоджені банкноти, які втратили платіжні ознаки внаслідок пожеж, повеней, забруднення хімікатами тощо.

Уповноважені банки не обстежуватимуть такі банкноти. Вони пакуватимуть їх з максимальним збереженням цілісності та передаватимуть до Національного банку як сумнівні для проведення досліджень разом із заявою та відповідною довідкою про вилучення/прийняття банкнот для дослідження.

Слід нагадати, що раніше значно зношені банкноти для проведення досліджень приймали безпосередньо регіональні підрозділи Національного банку України.

Статус уповноваженого банку, який може залучатися до зберігання запасів готівки Національного банку, мають три банки – Ощадбанк, Приватбанк та Райффайзен Банк Аваль.

На сьогодні підрозділи Національного банку збереглися у таких регіонах – Дніпропетровській, Запорізькій, Одеській, Харківській, Хмельницькій, Львівській областях та м. Києві.

Також у Постанові № 134 уточнені окремі ознаки зношення та пошкодження банкнот та монет.

Постанова № 134 набирає чинності з 2 січня 2019 року.

Фонд соціального страхування України у листі «Щодо оформлення листків непрацездатності» від 21.09.2018 р. № 6-14/Н-1277З-1634 розглянув питання щодо оформлення листків непрацездатності

Під час заповненні листка непрацездатності лікар має вказувати те місце роботи застрахованої особи, де зберігається його трудова книжка.

Частиною 1 ст. 90 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму та назву; найменування юридичної особи вказується в її установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру.

Вимоги до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, встановлюються Міністерством юстиції України (ч. 7 ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV).

Найменування відокремленого підрозділу повинно містити слова «відокремлений підрозділ» («філія», «представництво» тощо) та вказувати на належність до юридичної особи, яка створила зазначений відокремлений підрозділ.

Передбачено, що назва юридичної особи береться у лапки та зазначається безпосередньо після організаційно-правової форми суб’єкта господарювання (крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ).

Окрім цього, ст. 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій (ст. 95 Цивільного кодексу України).

Ураховуючи норми Цивільного кодексу України, вимоги та положення Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 р. № 532/274/136-ос/1406, при заповненні частини лицьового боку бланка листка непрацездатності, що видається непрацездатному, повинна повністю вказуватися назва юридичної особи або її відокремленого підрозділу (з вказівкою на належність до юридичної особи) та їх місцезнаходження. Такі вимоги застосовують до написання назви та місцезнаходження як закладу охорони здоров’я, так і організації, установи, підприємства.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра