Телефони в Києві

8 (044) 279-0000 8 (044) 279-4000

Член міжнародної асоціації

pg new auditrust-Certificate

  • UA
  • ENG
  • RUS
  • Головна
  • Про нас
    • Напрями діяльності
      • Аудит та консалтинг
      • Оцінка та брокеридж
      • Юридичні послуги
    • Мiсiя
    • Історія
    • Партнери
    • Звітність емітента
      • Річна
      • Особлива
        • 2018 рік
        • 2017 рік
        • 2016 рік
        • 2014 рік
        • 2013 рік
        • 2012 рік
    • Корпоративна соціальна відповідальність
  • Послуги
    • Аудиторські послуги
    • Облік і автоматизація
    • Консалтинг
      • Податковий консалтинг
      • Кадровий консалтинг
      • Консалтинг у сфері державного та комунального сектору (GR-консалтинг)
      • Інвестиційний консалтинг
      • Консалтинг у сфері проблемної кредитної заборгованості (дью ділідженс)
      • Супроводження фінансової реструктуризації боржників банків
    • Оцінка майна та землі, операції з нерухомістю
    • Юридичні послуги
    • Охорона праці
    • Сталий розвиток
  • Зверненне голови правлiння
  • Кар'єра
    • Чому варто працювати з «Де Візу»?
    • Як стати частиною нашої команди?
    • На що ми звертаємо увагу під час добору?
    • Вакансії
  • Прес-центр
    • Новини групи компаній
    • «Де Візу» в пресі
    • Дайджест "Де Візу"
  • Клієнти
    • Рекомендації
  • Контакти
  • Вход
  • регистр
  • бланки
Консультації
Податки
Облік і звітність
Право
Консалтинг
Головна > Податки > Особливості оподаткування безкоштовної роздачі продукції з рекламною метою

Особливості оподаткування безкоштовної роздачі продукції з рекламною метою

Середа, 27 липня 2016, 15:18 Консультаціі та дослідження - Податки

rekДля стимулювання збуту виробникам доводиться влаштовувати промоакції, у ході яких потенційний покупець може ознайомитися з усіма перевагами пропонованої продукції. Як оподатковувати безкоштовну роздачу товарів − далі.

Податок на прибуток

Починаючи з 01.01.2015 року, згідно з п. 134.1 Податкового кодексу України від 02.12.10 р. № 2755-VI (далі − ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є, зокрема, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (далі − П(С)БО) або міжнародних стандартів фінансової звітності (далі − МСФЗ), на податкові різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Якщо дохід підприємства за звітний період не перевищує 20 млн грн, то коригування фінрезультату, визначеного згідно з П(С)БО або МСФЗ, можна не проводити.

У випадку коли підприємство все ж застосовуватиме різниці, передбачені р. ІІІ ПКУ, то сьогодні особливих норм щодо коригування фінрезультату у випадку понесення витрат на рекламну акцію (безкоштовну роздачу) в р. ІІІ ПКУ немає.

ПДВ

При безкоштовній роздачі товару відбуватиметься його поставка. А отже, в такому випадку слід нарахувати податкові зобов’язання з податку на додану вартість (далі − ПДВ) за договірною вартістю, але не нижче бази, вказаної в п. 188.1 ПКУ.

У когось виникне логічне запитання: а чи будуть тут ще податкові зобов’язання згідно з п. 198.5 ПКУ?

Відповідно до цього пункту платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на базі оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі − ЄРПН) зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015 року, − у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту), якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в:

  • операціях, що не є об’єктами оподаткування відповідно до ст. 196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 196.1.7 ПКУ) та місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
  • операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозділу 2 р. XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених пп.пп. 197.1.28 та 197.11 ПКУ);
  • операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих;
  • операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність − діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і яка проводиться такою особою самостійно та/або через відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

При безкоштовній роздачі товарів не виникає їх використання в звільнених операціях чи операціях, які не є об’єктом оподаткування ПДВ. Отже, за цими формальними вимогами нараховувати ПДВ за п. 198.5 ПКУ не потрібно.

ПДФО

Реклама − це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. А споживачами реклами є невизначене коло осіб, на яких вона спрямована (ст. 1 Закону про рекламу).

Згідно з пп. 14.1.54 ПКУ дохід з джерелом його походження з України − це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.

Як вказано в пп. 165.1.39 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Тож якщо під час проведення рекламної акції здійснюється розповсюдження рекламного товару, а споживачами реклами є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб − споживачів таких рекламних заходів та, відповідно, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Tweet
Powered by Web Agency
< Попередня   Наступна >
 

Огляд законодавства

  • Про нас
    • Напрями діяльності
    • Місія
    • Історія
    • Партнери
    • КСВ
  • Послуги
    • Аудиторські послуги
    • Облік і автоматизація
    • Консалтинг
    • Оцінка майна та землі, операції з нерухомістю
    • Охорона праці
    • Сталий розвиток
  • Кар'єра
    • Чому "Де Візу"
    • Вакансії
    • Як стати членом команди
  • Прес-центр
    • Новини групи
    • "Де Візу" в пресі
    • Заходи
  • Клієнти
  • Контакти

facebook twitter

Розробка сайту і Пошукове просування - Азбука Рішень | Мапа сайту