Огляд законодавства

13 – 17 вересня 2021 року. Кабмін схвалив проєкт Держбюджету на 2022 рік

Кабінет Міністрів України схвалив проєкт Закону про Державний бюджет України на 2022 рік та разом із відповідними матеріалами подав його на розгляд Верховній Раді України. Його вже зареєстровано у Верховній Раді під № 6000.

Законопроєктом передбачено встановити у 2022 році мінімальну заробітну плату:

  • у місячному розмірі: з 1 січня – 6 500 грн, з 1 жовтня – 6 700 грн;
  • у погодинному розмірі: з 1 січня – 39,26 грн, з 1 жовтня – 40,46 грн.

Пропонується встановити у 2022 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня – 2 393 грн, з 1 липня – 2 508 грн, з 1 грудня – 2 589 грн, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

  • дітей віком до шести років: з 1 січня – 2 100 грн, з 1 липня – 2 201 грн, з 1 грудня – 2 272 грн;
  • дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня – 2 618 грн, з 1 липня – 2 744 грн, з 1 грудня – 2 833 грн;
  • працездатних осіб: з 1 січня – 2 481 грн, з 1 липня – 2 600 грн, з 1 грудня – 2 684 грн;
  • осіб, які втратили працездатність: з 1 січня – 1 934 грн, з 1 липня – 2 027 грн, з 1 грудня – 2 093 грн.

Проєкт Держбюджету на 2022 рік вперше ґрунтується на Бюджетній декларації на 2022–2024 роки і за своєю пріоритетністю передбачає залучення ресурсів на:

  • забезпечення якісного рівня медицини та освіти;
  • створення інклюзивного освітнього середовища та безбар’єрного простору;
  • підтримку ветеранів;
  • посилення обороноздатності й безпеки держави;
  • розвиток інфраструктури;
  • цифровізацію.

Кабінет Міністрів України постановою № 954 від 13 вересня 2021 року вніс зміни до постанов від 9 грудня 2020 р. № 1236 і від 29 червня 2021 р. № 677. Вона набирає чинності 20 вересня 2021 року. Зокрема, передбачено таке.

Внутрішній COVID-сертифікат

COVID-сертифікат матиме дві опції (так звані «жовтий» або «зелений») та міститиме інформацію про вакцинацію, негативний результат тестування (діє 72 год.) або одужання від COVID-19. Так званий «жовтий» сертифікат матиме інформацію про перше щеплення, а «зелений» – про повний курс.

COVID-сертифікати матимуть кольорові відмітки виключно в цифровому форматі, друкувати на папері відповідного кольору не потрібно.

Обмеження жовтої зони

У жовтій зоні заборонено:

  • масові заходи за участю більше однієї особи на 4 кв. метри площі будівлі або території;
  • заповненість кінозалів та залів інших закладів культури понад 50% місць;
  • заповненість спортзалів і фітнес-центрів більше ніж 1 особа на 10 кв. метрів;
  • робота закладів освіти, окрім тих, де не менше 80% персоналу мають «жовтий» або «зелений» COVID-сертифікат.

Обмеження не будуть застосовуватися в разі наявності у понад 80% персоналу та 100% відвідувачів закладів чи заходів, крім осіб, які не досягли 18 років, «жовтих» або «зелених» COVID-сертифікатів.

Обмеження «червоної» зони

У «червоній» зоні заборонено:

  • робота закладів громадського харчування, окрім адресної доставки та замовлень на винос;
  • робота ТРЦ та інших розважальних закладів, кінотеатрів, театрів тощо;
  • робота непродовольчих ринків і магазинів,
  • робота спортзалів, басейнів і фітнес-центрів;
  • робота закладів освіти, окрім закладів, де 100% працівників мають зелений COVID-сертифікат;
  • проведення масових заходів, окрім офіційних спортивних заходів і матчів командних ігрових видів спорту без глядачів;
  • робота закладів культури, окрім історико-культурних заповідників, проведення кіно- та відеозйомки;
  • робота закладів, що надають послуги з розміщення (хостели, готелі тощо).

Обмеження не будуть застосовуватися у разі наявності у всього персоналу та всіх відвідувачів закладів чи заходів, крім осіб до 18 років, зелених COVID-сертифікатів.

Перетин кордону

За умови наявності в особи, що перетинає кордон України, «жовтого» чи «зеленого» сертифіката про вакцинацію або одужання від COVID-19, вона може не проходити самоізоляцію. Це ж стосується й осіб, які прибувають з тимчасово окупованих територій.

Міністерство фінансів України наказом від 26.07.2021 р. № 427 затвердило зміни до деяких нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО). Новації знадобилися з огляду на минулорічне коригування ПКУ та Закону про РРО.

Так, уточнення внесли до Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги). Приміром, визначили, що акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігаються протягом трьох років. При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати зазначені акти контролюючим органам під час проведення перевірки.

До Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій додали вимогу, за якою у відповідній заяві на реєстрацію зазначається локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб'єктом господарювання. Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються суб'єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці. Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування реєстрації ПРРО.

Надалі ПРРО може бути встановлений та застосовуватися лише на пристрої, що належить суб'єкту господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, на праві власності, володіння, користування. Розрахункові операції на такому ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.

Також Наказ № 427 врегулював питання внесення чи видачі готівки з місця проведення розрахунків з реєстрацією через РРО/ПРРО.

Державна податкова служба України на своєму сайті оприлюднила проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання спрощеної податкової звітності з податку на додану вартість».

Документ розроблено відповідно до вимог ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом України від 03.06.2021 р. № 1525-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами, та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам» (далі – Закон № 1525-ІХ).

Так, п. 2081.4 ПКУ встановлено, що базовим звітним (податковим) періодом для особи-нерезидента, зареєстрованої як платник ПДВ відповідно до п. 2081.2 цієї статті, є квартал.

Відповідно до п. 2081.8 ПКУ особа-нерезидент, зареєстрована як платник ПДВ відповідно до п. 2081.2 ПКУ подає спрощену податкову звітність щоквартально (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, незалежно від того, чи здійснювалося нерезидентом протягом звітного (податкового) періоду постачання фізичним особам електронних послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України) в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, визначені пп. 14.1.565 ПКУ, місце постачання яких розташоване на митній території України шляхом електронної ідентифікації.

Разом з тим, пп. 2081.8.2 ПКУ передбачено, що спрощена податкова декларація та уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок до спрощеної податкової декларації з ПДВ заповнюються державною або англійською мовою.

Усі показники у спрощеній податковій звітності проставляються в іноземній валюті (євро або долар США).

Платник ПДВ самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у спрощеній податковій звітності.

Також регуляторним актом визначено, що декларація та уточнюючий розрахунок до декларації заповнюються державною або англійською мовою.

Усі показники у податковій звітності проставляються в іноземній валюті (євро або долар США).

Платник ПДВ самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій звітності.

Кабінет Міністрів України підтримав законопроєкт, спрямований на реформування служби зайнятості, модернізацію страхових підходів у випадку безробіття та впровадження нових активних програм на ринку праці. Документ був розроблений Міністерством економіки України.

Так, законопроєктом пропонується:

  • замінити неефективний механізм квотування працевлаштування на компенсації роботодавцям частини витрат на оплату праці або ЄСВ за працевлаштування деяких категорій безробітних, зокрема молоді. Такий підхід дозволить молоді швидше набути досвід роботи та підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці;
  • сприяти працевлаштуванню довгострокових безробітних шляхом надання компенсації роботодавцям витрат ЄСВ;
  • запровадити надання фінансової допомоги для організації підприємницької діяльності.

Також документом передбачається удосконалити підходи до умов, тривалості та розмірів виплати допомоги з безробіття: посилити страхові принципи (чим більший страховий стаж – тим більший розмір допомоги по безробіттю) та послабити до безробітних санкції за звільнення з останнього місця роботи за власним бажанням без поважних причин.

Такі зміни дають змогу збалансувати бюджет Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та забезпечити безперервність страхових виплат.

Крім того, пропонується змінити принципи підбору роботи для безробітного. Зокрема, додатково будуть враховувати транспортну доступність, досвід та навички особи, а також розмір заробітної плати залежно від тривалості безробіття.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра