Огляд законодавства

01- 05 грудня 2014 року. Спрощено процедуру оформлення спадщини

Верховна Рада України Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування» від 20.10.14 р. № 1709-VII спростила процедуру оформлення спадщини та реєстрації прав спадкоємців на успадковане ними нерухоме майно у сільських населених пунктах. Зокрема, відповідні повноваження надано органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів.

Право оформити спадщину матимуть уповноважені посадовці органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше 3 років, пройшли протягом року стажування у держнотконторі або в приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують у системі Мін’юсту, та склали іспит зі спадкового права.

Також зазначені особи здійснюватимуть держреєстрацію прав власності на нерухомість, успадковану спадкоємцями першої та другої черги за законом (як у випадку спадкування ними за законом, так і у випадку спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також щодо реєстрації прав власності на частку у спільному майні подружжя в разі смерті одного із подружжя.

Крім цього, оцінку успадкованого майна можна не здійснювати, якщо у разі спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як у випадку спадкування ними за законом, так і у випадку спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також при спадкуванні власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою.

Кабінет Міністрів України постановою “Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції” від 05.11.14 р. № 637, постановив, що усі соцвиплати від держави переселенці з Криму та сходу зможуть отримувати за місцем перебування на відповідному обліку, що підтверджується довідкою.

У разі видачі такої довідки до 31.12.14 р. Соціальні виплати, призначені або продовжені переселенцям до набрання чинності цією постанови, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування).

Наголошуємо, що довідка має бути оформлена згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.14 р. № 509.

Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955» від 12.11.14 р. № 639 відкоригував  постанову «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» від 17.11.08 р. № 955.

Зокрема, з неї вилучили норму про те, що вітчизняні ліки та медвироби, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), оптово-відпускна ціна на які нижча ніж 12 гривень за одну упаковку, не потрапляють під держрегулювання цін.

З нового року ціни на такі ліки підлягатимуть держрегулюванню на рівні з усіма іншими. Рівень торгової (роздрібної) надбавки до закупівельної ціни на них становитиме від 10 до 25%.

Державна фіскальна служба України  у своєму листі «Щодо оподаткування операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів» від 10.10.14 р. № 7066/7/99-99-10-04-02-1 наголосила, що у період з 01.01.14 р. до 17.02.14 р. пільга п. 23 підрозд. 2 Податкового кодексу України на операції з постачання та імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів не діяла. Відповідно, такі операції обкладали за основною ставкою ПДВ 20%.

Контролери пояснюють це тим, що станом на 01.01.14 р. не було чинних переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, на які посилається пільгова норма ПКУ. Зокрема, ще не було продовжено дію постанови КМУ від 12.01.11 р. № 15, якою встановлено пільговий перелік металобрухту та дія якої у період з 01.01.14 р. по 17.02.14 р. обмежувалася лише операціями постачання металу на 2013 рік.

Нагадаємо, що приблизно місяць тому фіскали були зовсім іншої думки та зазначали, що операції з постачання та імпорту металобрухту пільгуються протягом усього 2014 року, тобто з 01.01.14 р. до 01.01.15 р.

Державна фіскальна служба України у листі «Щодо благодійної допомоги, що надається благодійником - юридичною особою на користь платників податку - учасників бойових дій або на користь членів сімей таких учасників бойових дій» від 05.11.14 р. № 6280/6/99-99-17-03-03-15 повідомила, благодійну допомогу таким фізособам не обкладають податком на доходи (пп. 165.1.54 ПКУ) за умови цільового використання одержаних коштів (пп. 170.7.8 ПКУ).

Податківці зауважили: контроль за цільовим використанням фізособами одержаної благодійної допомоги покладено на благодійника-юрособу. Одержувач допомоги повинен підтвердити благодійнику свій статус учасника бойових дій, а члени сімей — родинний зв’язок із ним.

І тільки після того як одержувач благодійної допомоги підтвердить благодійнику цільове використання одержаних коштів, юрособа-благодійник записує суми допомоги у податковому розрахунку ф. № 1ДФ з ознакою доходу «169».

Державна фіскальна служба України на загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі роз'яснила, що суми єдиного внеску, сплачені з 14 квітня 2014 протягом дії АТО тамтешніми підприємствами, поверненню не підлягають. У рахунок майбутніх платежів зазначені суми єдиного внеску теж не зараховують.

Таку позицію податківці пояснюють тим, що обчислений та сплачений єдиний внесок на нараховану зарплату (дохід, грошове забезпечення) не вважають надміру або помилково сплаченими коштами.

Державна фіскальна служба України у листі «Про надання методологічної допомоги» від 12.11.14 р. № 10346/7/99-99-15-02-01-17 повідомила, що залишок авансових внесків при виплаті дивідендів, на який не зменшили суми зобов’язань з податку на прибуток у звітному періоді не формує надміру сплачену суму податку. Його акумулюють у декларації звітного періоду, а в подальшому – враховують у зменшення зобов’язань з податку на прибуток наступних податкових періодів згідно з пп. 153.3.4 ПКУ.

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції» від 30.10.14 р.  № 1089.

Мінфін України затвердив Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі – Реєстр). У ньому мають зареєструватися особи, які на добровільних засадах збирають кошти, майно для відправлення в зону АТО та надання допомоги вимушеним переселенцям. Лише в цьому випадку таку допомогу звільняють від оподаткування податком на доходи.

З-поміж іншого, новоспечений документ передбачає, що ДФС створює та адмініструє Реєстр в електронній формі і щодекади оприлюднює його на своєму веб-сайті. Відомості про волонтерів АТО, що містяться в Реєстрі та не оприлюднюються, є інформацією з обмеженим доступом.

Для включення до Реєстру фізособа-благодійник подає до органу ДФС:

– заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції за формою № 1-РВ;

– оригінал та копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізосіб — платників податків, або сторінки паспорта, до якої внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, або сторінки паспорта, до якої внесено відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;

– довідки (довідку) про відкриття/закриття рахунка фізособою за формою № 4-РВ (додаток 4), що призначений для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, що були закриті до 21 листопада 2013 року).

Документи можуть бути подані особисто, поштою або через уповноважену особу. При цьому якщо фізособа подає документи особисто, то мусить пред’явити паспорт, поштою – надати копію паспорта.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра