Огляд законодавства

04−08 вересня 2017 року. Нацбанк від початку осені щомісяця публікуватиме інформацію про індивідуальні показники діяльності банків

Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні» від 30.08.17 р. № 671 вніс зміни до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Зокрема:

  • за допустимою вагою та габаритами автотранспорту слідкуватимуть органи Укртрансбезпеки;
  • скасовано попередній габаритно-ваговий контроль. Відтепер такий контроль включає лише документальний та/або точний контроль;
  • габаритно-ваговий контроль транспортного засобу повинні проводити протягом не більш ніж однієї години (з моменту заїзду транспортного засобу на ваги до кінцевого оформлення матеріалів у разі виявлення порушення);
  • закріплено порядок дій у разі виявлення перевищення встановлених габаритно-вагових параметрів за допомогою автоматичних зважувальних пунктів. У такому разі габаритно-ваговий контроль транспортного засобу здійснюватимуть на найближчому стаціонарному та/або пересувному пункті габаритно-вагового контролю;
  • за результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видають довідку про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу й місця його здійснення. У разі пред’явлення водієм транспортного засобу міжнародного сертифіката габаритно-вагового контролю зважування не здійснюють.

Державна фіскальна служба України в листі «Про рекомендації щодо наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувачів схемного податкового кредиту» від 02.11.16 р. № 35277/7/99-99-14-02-02-17 оприлюднила Рекомендації стосовно наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувачів схемного податкового кредиту.

Для виявлення і фіксації в акті нереальної операції контролери аналізуватимуть інформацію про договір, первинні документи, записи бухгалтерського обліку.

Крім того, представники фіскального відомства оцінюватимуть неправомірність відображення даних первинних документів у регістрах бухобліку. Для цього нереальні операції умовно поділили на три види:

  • «товарні» — пов’язані з набуттям вигодонабувачем активу (послуги), справжнє джерело походження якого невідоме;
  • «безтоварні» — придбання вигодонабувачем неіснуючих запасів (актив насправді не формується) чи реально не наданих послуг із безпідставним віднесенням їхньої вартості на витрати;
  • «попередня оплата» — перерахування коштів як нібито авансу за товари/послуги з формуванням дебіторської заборгованості за операцією, яка має очевидний нереальний характер (відсутні будь-які об’єктивні обставини можливості  реального постачання товарів/послуг у майбутньому).

Слід зазначити, що такі рекомендації актуальні для перевірок платників податку на додану вартість (далі − ПДВ) за звітні періоди до 01.07.17 р. Адже із цієї дати безумовною підставою для формування податкового кредиту є реєстрація податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних (далі − ЄРПН) (п. 201.10 Податкового кодексу України, далі − ПКУ).

Міністерство фінансів України в листі «Щодо документального оформлення господарських операцій» від 22.08.17 р. № 35210-07/23-3364/2658 виклало свою думку стосовно документального оформлення орендних операцій. Так, цілком логічно представники відомства зауважили, що одного лише договору для підтвердження орендної госпоперації не достатньо. За їхніми словами, сторони зазвичай складають акт наданих послуг, який є підставою для розрахунків, порядок яких визначає орендний договір.

При цьому, якщо умовами договору про оренду встановлено окремий первинний документ, який слугує підтвердженням для розрахунків із надання послуг (оренди майна), то сторони вправі ним послуговуватися. Мінфін наголошує: зокрема, оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути достатньою підставою для відображення в бухобліку госпоперації з надання послуг (оренди майна) без складання акта наданих послуг. Але тільки в тому разі, якщо його оплачено, що підтверджують відповідні розрахункові документи.

Міністерство фінансів України видало наказ «Про затвердження Змін до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків — юридичними особами та їх відокремленими підрозділами» від 21.07.17 р. № 657, яким оновило правила оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків — юрособами та їх відокремленими підрозділами.

Зокрема, оновлено перелік відомостей, які представники фіскального відомства повинні відображати в акті (довідці).

Також скасовано імперативну норму про те, що акт зобов’язані складати на паперовому носії.

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження форми Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту» від 03.07.17 р. № 621 затвердило форму повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту. Нагадаємо: повідомляти орган ДФС про укладення таких контрактів зобов’язує платників пп. 39.2.1.3 ПКУ.

У повідомленні потрібно буде зазначати інформацію про контракт (хто є покупцем і продавцем) та його умови, зокрема:

  • стислий опис товару, який є базовим активом форвардного або ф’ючерсного контракту;
  • код товару згідно з УКТ ЗЕД;
  • кількість базового активу;
  • допустиме відхилення кількості базового активу в разі наявності таких умов у контракті;
  • код одиниці виміру предмета операції відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96, затвердженого наказом Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 09.01.97 р. № 8;
  • ціну (тариф) за одиницю виміру предмета операції у валюті контракту;
  • код валюти згідно з Класифікатором іноземних валют та банківських металів, затвердженим постановою Правління НБУ від 04.02.98 р. № 34;
  • умови постачання товару відповідно до правил Інкотермс;
  • термін виконання контракту.

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження Змін до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон» від 28.07.17 р. № 669 вніс зміни до Інструкції про службові відрядження, затвердженої наказом Мінфіну «Про затвердження Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон» від 13.03.98 р. № 59.

Відтепер працівнику, який застосував платіжну картку для проведення розрахунків у безготівковій формі, відшкодовуватимуть збір за переказ коштів електронними засобами за наявності документального підтвердження його сплати.

Керівники підприємства можуть встановлювати додаткові обмеження щодо сум на оплату вартості послуг зі здійснення інтернет-замовлення та придбання електронних проїзних документів на транспортні засоби.

Також уточнено, що витрати на відрядження відшкодовують лише за наявності оригіналів документів, що засвідчують вартість цих витрат, а саме:

  • транспортних квитків або рахунків (багажних квитанцій), у т. ч. електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо він обов’язковий на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання;
  • рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання відрядженого працівника, у т. ч. бронювання місць у місцях проживання;
  • страхових полісів тощо.

Підставою для відшкодування витрат на придбання авіаквитка є роздрукований на паперовому носії електронний посадковий талон, отриманий у разі онлайн-реєстрації на авіарейс. А якщо його втратили, то з дозволу керівника (або особи, з якою відрядження було погоджено) може бути відшкодовано витрати на придбання електронного авіаквитка за умови надання оригінала довідки авіаперевізника, якою засвідчено стан замовлення та статус квитка, придбаного для окремого пасажира, факт використання квитка повністю за визначеним маршрутом.

У випадку купівлі через Інтернет електронних квитків на автобусні пасажирські перевезення підставою для відшкодування витрат на придбання електронного квитка буде роздрукований на паперовому носії проїзний документ.

Національний банк України постановою «Про опублікування окремої інформації про діяльність банків України» від 31.08.17 р. № 85 затвердив, що з 01.09.17 р. він щомісячно публікуватиме на своєму сайті в розділі «Статистика» інформацію про індивідуальні показники діяльності банків, а саме:

  • оборотно-сальдовий баланс за звітний місяць — до 30 числа місяця, що настає за звітним, за грудень — до 7 лютого наступного року;
  • оборотно-сальдовий баланс з урахуванням коригувальних проводок за звітний рік — до 30 квітня року, що настає за звітним;
  • структуру кредитів, наданих фізичним особам та суб’єктам господарювання, за класами (відповідно до Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику за активними банківськими операціями) за звітний місяць — до 30 числа місяця, що настає за звітним, за грудень — до 7 лютого наступного року;
  • розподіл кредитів суб’єктам господарювання за видами економічної діяльності (щороку) — до 7 лютого року, що настає за звітним.

Ця новація дозволить клієнтам та інвесторам більш повно оцінювати фінансовий стан окремих фінансових установ, ухвалювати зважені рішення про співпрацю з ними, зокрема про розміщення депозитів. Розкриття інформації також забезпечить більшу прозорість діяльності окремих банків та банківського сектору загалом.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України наказом «Про встановлення метрологічних вимог до фасованих товарів» від 05.07.17 р. № 969 затвердило метрологічні вимоги до фасованих товарів, що не мають знака відповідності Технічному регламенту.

Встановлення вимог пов’язане з набранням чинності постановою КМУ «Про внесення змін до Технічного регламенту щодо деяких товарів, які фасують за масою та об’ємом у готову упаковку» від 18.01.17 р. № 23, яка дозволяє виробникам добровільно наносити знак відповідності на свою продукцію (звісно, якщо вона не підлягає обов’язковій сертифікації).

Отже, вимоги допоможуть урегулювати допустимі норми відхилення під час фасування продукції без сертифікатів у готову упаковку чи пляшку. Тобто виробнику, пакуючи товар, потрібно слідкувати за тим, щоб його фактична кількість (вага) максимально відповідала кількості (вазі), зазначеній на пляшці чи упаковці.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра