Огляд законодавства

09 – 13 листопада 2020 року. В Україні запроваджено карантин вихідного дня

Кабінет Міністрів України постановою від 11 листопада 2020 р. № 1100 прийняв рішення скасувати адаптивний карантин та повернутися до загальнонаціонального.

Забороняють масові заходи за участю більше 20 осіб, заповненість більше 50% місць у театрах та кінотеатрах, громадському транспорті. Введено заборону на проведення дискотек, роботу закладів харчування з організацією дозвілля, скасовано планові госпіталізації.

Під забороною і перевезення пасажирів громадським транспортом на міських, приміських, внутрішньообласних, міжобласних маршрутах у кількості більше, ніж кількість місць для сидіння, передбачена технічною характеристикою транспортного засобу.

Заборонено роботу у проміжку часу із 22:00 до 7:00 кафе і ресторанів, крім адресної доставки та замовлення «із собою».

Розміщення відвідувачів в закладах громадського харчування можливо лише на відстані не менше двох метрів між місцями для сидіння за сусідніми столиками і не більше чотирьох осіб за столом без урахування дітей у віці до 18 років.

Крім того, відвідувачі повинні заходити в заклад і пересуватися в ньому з одягненими засобами індивідуального захисту, які прикривають рот і ніс.

Також вводиться час для пенсіонерів. Він буде діяти з 10:00 до 12:00 на об’єктах торгівлі, в органах влади тощо.

Кабінет Міністрів України постановою від 11 листопада 2020 р. № 1100 запровадив карантин вихідного дня на території України з 14 до 30 листопада 2020 р.

Постановою передбачено, що з 00:00 суботи до 00:00 понеділка забороняється:

1) приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері громадського харчування (барів, ресторанів, кафе тощо), крім діяльності з надання послуг громадського харчування із здійсненням адресної доставки замовлень та замовлень із собою;

2) приймання відвідувачів у торговельно-розважальних центрах;

3) приймання відвідувачів в інших закладах розважальної діяльності;

4) приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення, крім:

  • торгівлі продуктами харчування на торговельних площах, не менше 60% яких призначено для торгівлі продуктами харчування, пальним, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, ветеринарними препаратами, кормами;
  • провадження діяльності з надання фінансових послуг, діяльності фінансових установ і діяльності з інкасації та перевезення валютних цінностей, діяльності операторів поштового зв’язку, а також медичної практики, ветеринарної практики, діяльності автозаправних комплексів (без зон харчування), діяльності з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів;
  • торговельної діяльності із здійсненням адресної доставки замовлень;

5) діяльність закладів культури і проведення культурних масових заходів, крім роботи суб’єктів господарювання, пов’язаної з виробництвом аудіовізуальних творів, зокрема здійснення кіно- та відеознімання, за умови обмеження доступу до місця знімання (знімального майданчика) сторонніх осіб та використання персоналом (крім акторів під час знімального процесу), залученим до виробництва аудіовізуального твору, респіраторів або захисних масок, у тому числі виготовлених самостійно. Діяльність суб’єктів господарювання, пов’язана з виробництвом аудіовізуальних творів, не є масовим заходом;

6) приймання відвідувачів спортивних залів, фітнес-центрів, басейнів.

Міністерство фінансів України наказом від 06.07.2020 р. № 400 затвердило Порядок безперервного професійного навчання аудиторів. Під таким навчанням розуміють участь аудиторів у заходах з метою забезпечення професійного розвитку, підтримання на високому рівні та удосконалення практичних навичок з аудиту і набуття нових теоретичних знань за напрямами, визначеними ч. 2 ст. 19 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».

Мінімальний обсяг тривалості безперервного професійного навчання аудитора становить 120 годин протягом трьох років поспіль за накопичувальною системою, але не менше 20 годин на рік. При цьому має бути забезпечено диференціацію видів безперервного навчання аудиторів.

Освітні заходи можуть проводити:

1) уповноважені юридичні особи;

2) уповноважені аудиторські фірми (для своїх співробітників);

3) уповноважені професійні організації аудиторів та/або бухгалтерів (для своїх членів).

Крім освітніх заходів, аудитори можуть брати участь у короткострокових заходах (конференціях, заходах профільних органів влади, науково-практичних конференціях, семінарах, практикумах, вебінарах тощо). Також заходами з безперервного професійного навчання визнають публікації з питань аудиту, бухгалтерського обліку та оподаткування, участь у підготовці проектів нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку та аудиту, викладання у закладах вищої освіти і т.п.

Аудитор забезпечує контроль за власним проходженням безперервного професійного навчання за різними формами і видами та зберігає підтверджувальні документи про його проходження.

Перевірку дотримання вимог щодо безперервного професійного навчання аудиторів у передбачених Порядком № 400 випадках здійснюють Інспекція із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю та/або Аудиторська палата України.

За недотримання вимог щодо безперервного професійного навчання до аудиторів може застосовуватися одне зі стягнень, встановлених ч. 6 ст. 42 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».

Міністерство фінансів України наказом від 07.09.2020 р. № 548 (зареєстрований в Мін’юсті 29.10.2020 р. за №1064/35347) виклало в новій редакції Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.

Таким чином Порядок приводиться у відповідність до змін, внесених Законом №466-IX до п. 77.2 та 77.4 ПКУ щодо порядку проведення документальних планових перевірок.

Як і раніше, річний план-графік оприлюднюватиметься на офіційному вебсайті ДПСУ до 25 грудня року, що передує року, у якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлюватися річний план-графік буде у разі його коригування.

Але внесення змін до плану-графіка перевірок на поточний рік допускатиметься тепер не частіше одного разу у першому та одного разу у другому кварталах такого року, крім:

  • випадків, коли зміни пов'язані зі змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка,
  • та/або виправлення технічних помилок.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших, ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата:

  • не раніше ніж 1 липня поточного року у разі внесення змін до плану-графіка на поточний рік у першому кварталі такого року,
  • не раніше ніж 1 жовтня поточного року у разі внесення змін до плану-графіка на поточний рік у другому кварталі такого року.

Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному вебсайті ДПСУ до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок – до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).

Державна податкова служба України на сайті в підрозділі «Проєкти регуляторних актів» розділу «Діяльність» оприлюднила проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами» (далі – проєкт наказу).

Проєктом вносяться зміни до наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами» від 21.10.2015 р. № 916. Основною метою підготовки проєкту наказу є приведення процедури оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів під час адміністративного оскарження у відповідність до вимог Закону України від 16.01.2020 р. № 466-IX, яким до ст. 56 Податкового кодексу України внесена низка змін, що передбачають зміну підвідомчості розгляду скарги, строку подання скарги, оформлення скарги, порядку розгляду скарги та інше.

Зокрема, змінами передбачено, що скарга подається у письмовій формі до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 робочих днів (раніше було календарних).

Платники податків отримають право протягом шести місяців з дати закінчення 10-денного строку подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку та копіями підтвердних документів поважності причин його пропуску (за наявності). Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання платника податків, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра