Огляд законодавства

10 – 14 вересня 2018 року. Міністерство юстиції України оновило форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань

Державна фіскальна служба України в індивідуальній податковій консультації «Про обмеження розрахунків готівкою» від 31.08.2018 р. № 3802/ІПК/26-15-13-09-15 повідомила, що підприємства можуть розраховуватися готівкою впродовж одного дня за одним або кількома платіжними документами з фізособами в розмірі до 50 тис. грн включно.

Утім, таке обмеження не стосується:

  • розрахунків із бюджетами і державними цільовими фондами;
  • добровільних пожертвувань та благодійної допомоги;
  • використання готівки, виданої на відрядження.

Тож підприємство може проводити розрахунки протягом одного дня для виплати дивідендів з однією фізособою в розмірі до 50 тис. грн включно.

Державна фіскальна служба України категорії 103.04 «ЗІР» відповіла на питання «Чи виникає об’єкт оподаткування ПДФО, якщо ЮО (роботодавець) відшкодовує ФО (працівнику) оплачену нею вартість попереднього профілактичного медичного огляду до працевлаштування у роботодавця?»

Представники фіскального відомства зауважили, якщо юридичною особою (роботодавцем) за рахунок власних коштів відшкодовується фізичній особі (працівнику) вартість попереднього профілактичного медичного огляду, оплаченого нею до працевлаштування в роботодавця, то сума такого відшкодування включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівника як додаткове благо і оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.

Водночас не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи (працівника) витрати роботодавця на обов’язковий попередній (до прийняття на роботу) профілактичний огляд такої фізичної особи, якщо перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, підпадає під дію Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 р. № 1645-ІІІ.

Державна фіскальна служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо порядку складання розрахунку коригування до податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 ПКУ» від 20.07.2018 р. № 3198/6/99-99-15-03-02-15/ІПК роз'яснила, що з метою реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної, складеної відповідно до п. 198.5 ПКУ, за формою і в порядку, які на дату складання такого розрахунку коригування не діють, і чинним Порядком заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 31.12.2015 р. № 1307, передбачено інший умовний ІПН, ніж зазначений у податковій накладній, в такому розрахунку коригування необхідно вказати тип причини і умовний ІПН, які були вказані в податковій накладній.

У табличній частині такого розрахунку коригування в тих графах, заповнення яких передбачено, зі знаком «-» вказуються показники щодо товарів/послуг, які починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності або виправляються (тобто такі показники «обнуляються»). При цьому в графі 1 такого розрахунку коригування в обов'язковому порядку вказується номер по порядку зведеної податкової накладної, що коригується.

У другому рядку розрахунку коригування до такої накладної платник вказує виправлені показники обсягу товарів/послуг. При цьому в графі 1 такого розрахунку коригування вказується новий черговий порядковий номер рядка, якого не було в зведеній податковій накладній, що коригується.

У графі 2 розрахунку коригування в усіх рядках, які заповнюються згідно з таким коригуванням, вказується її причина – «Коригування зведеної податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ».

У графі 3 «Номенклатура товарів/послуг, вартість або кількість яких коригується» розрахунку коригування до такої зведеної податкової накладної вказуються дати складання і порядкові номери податкових накладних, складених із метою нарахування податкових зобов'язань згідно з п. 198.5 ПКУ, відповідно до яких проводиться коригування. При цьому кожна така податкова накладна вказується в окремому рядку.

Міністерство юстиції України наказом «Про внесення змін до деяких форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 29.08.2018 № 2824/5 внесло зміни до форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань:

  • Форма 1 «Заява про державну реєстрацію створення юридичної особи»
  • Форма 2 «Заява про державну реєстрацію переходу юридичної особи на діяльність на підставі власного установчого документа чи модельного статуту»
  • Форма 3 «Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
  • Форма 4 «Заява про державну реєстрацію створення відокремленого підрозділу юридичної особи»
  • Форма 5 «Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
  • Форма 6 «Заява про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи»
  • Форма 8 «Заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації»
  • Форма 9 «Заява про державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
  • Форма 22 «Заява про державну реєстрацію (акредитацію) відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації»
  • Форма 23 «Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»

Крім того, технічному адміністратору Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань доручено забезпечити обов'язкове заповнення інформації про наявність або відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи та відомостей про нього.

Наказ набере чинності через 10 днів із дня його офіційного опублікування.

Міністерство соціальної політики України у своєму листі «Щодо строків виплати заробітної плати» від 23.07.2018 р. № 1305/0/101-18/28 повідомило, що заробітну плату виплачують не рідше ніж двічі на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, і не пізніше 7 днів після закінчення періоду, за який її виплачують. Отже, підприємство може виплачувати зарплату і тричі на місяць.

Першою половиною місяця вважають 15 календарних днів із 1-го по 15-те число. Друга половина – із 16-го по 30-те (31-ше) число. Тобто зарплату за першу половину місяця виплачують не пізніше ніж із 16-го по 22-ге число, а за другу половину – з 1-го по 7-ме число наступного місяця. Конкретні терміни виплати заробітної плати встановлюють у колективному договорі або іншому нормативному акті роботодавця. Якщо день виплати зарплати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітну плату виплачують напередодні. Наступну виплату проводять у визначені дні.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра