Огляд законодавства

15 – 19 травня 2023 року. Воєнний стан та загальну мобілізацію продовжено ще на 90 діб

Президент України підписав закони, якими продовжено воєнний стан та загальну мобілізацію в Україні з 20 травня 2023 року ще на 90 діб, а саме:

  • Закон № 3057-IX від 02.05.2023 р. «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». Ним передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб;
  • Закон № 3058-IX від 02.05.2023 р. «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку проведення загальної мобілізації». Згідно з ним строк проведення загальної мобілізації продовжується з 20 травня 2023 року на 90 діб.

19 травня їх було опубліковано у виданні «Голос України». Таким чином, строк дії воєнного стану та мобілізації в Україні продовжується з 20 травня 2023 року строком на 90 діб, тобто до 18 серпня 2023 року.

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову № 472 «Про внесення змін у додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1466». Документ скасовує ліцензування експорту низки товарів у 2023 році. Зокрема, живої великої рогатої худоби, мороженого м’яса великої рогатої худоби, м’яса курей свійських, м’яса та їстівних м’ясних субпродуктів, солоних або в розсолі, сушених або копчених, їстівного борошна з м’яса або м’ясних субпродуктів, м’яса великої рогатої худоби, яєць курей свійських, жита, вівса, проса.

Постанову розроблено у відповідь на чисельні звернення галузевих і профільних асоціацій з проханням скасувати ліцензування експорту. Її ухвалення сприятиме оптимізації експорту сільськогосподарської продукції, збільшенню надходжень валютної виручки в Україну.

Зміни не вплинуть на пропозицію на внутрішньому ринку – вітчизняні товаровиробники зможуть задовольнити потреби виробництва м’яса всіх видів на достатньому рівні.

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову від 12.05.2023 р. № 474 «Про публічний моніторинг земельних відносин». Документ розроблений Мінагрополітики і Держгеокадастром на виконання низки законів України.

Постановою передбачається створення системи моніторингу земельних відносин, яка буде складником Державного земельного кадастру, власником якої буде держава.

Необхідність впровадження такого моніторингу зумовлена відсутністю єдиної відкритої інформаційної бази про стан розвитку земельних відносин в Україні. Це перешкоджає прозорості земельних відносин та доступності інформації про їх стан.

Система моніторингу забезпечить доступність інформації про стан та розвиток земельних відносин, прогнозування динаміки змін стану земельних відносин, покращання якості управління земельними ресурсами на державному, регіональному та місцевому рівнях, сприятиме покращанню інвестиційної привабливості та бізнес-клімату в Україні.

Доступ до результатів публічного моніторингу земельних відносин та ринку земель буде для необмеженої кількості користувачів, зокрема шляхом щомісячного опублікування результатів моніторингу в текстовому, графічному, картографічному і табличному форматах на сайті Держгеокадастру та Єдиному вебпорталі відкритих даних без інформації з обмеженим доступом за областями, районами та територіальними громадами.

Публікація таких даних сприятиме прозорому функціонуванню ринкового обігу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, усуватиме можливі спекуляції на темі ринку земель та стане інструментом громадського контролю.

Постанова також окреслює коло суб’єктів проведення моніторингу земельних відносин та процедуру такої взаємодії, а також визначає перелік даних, необхідних для здійснення публічного моніторингу земельних відносин.

Державна податкова служба України нагадала платникам податку на додану вартість (далі – ПДВ) про основні причини ухвалення рішень про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця даних) у 2023 році, а саме:

  • здійснення платником податку ризикових операцій;
  • невiдповiдність визначених платником податку в Таблицi даних видiв дiяльностi наявним у нього основним засобам;
  • недостатня кількість необхідних матеріальних ресурсів (відсутні відомості про об’єкти оподаткування, відсутнє придбання пocлyг оренди об’єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності та/або трудових ресурсів для провадження господарської діяльності відносно задекларованих обсягів реалізації;
  • відсутність (недостатня кількість) найманих працівників;
  • заробітна плата виплачується менше законодавчо встановленого рівня;
  • у поясненні недостатньо інформації (зокрема, у частині надання інформації та/або документів щодо кодів УКТ ЗЕД стосовно придбання (отримання) товарів/послуг, інформація щодо залишків товару, місць зберігання, тощо);
  • накопичення значних залишків товарів, які не можуть бути використані в господарській діяльності;
  • неправильно заповнено Таблицю даних (не заповнено колонку 2 (придбання товарів, робіт, послуг), у колонці 3 зазначено коди товарів, робіт, послуг, які не відповідають КВЕДам підприємства, тощо);
  • порушення пункту 14 постанови КМУ від 11.12.2019 р. № 1165 (відсутні пояснення до Таблиці даних платника);
  • включення платника до переліку ризикових платників;
  • відсутня діяльність.
На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра