Огляд законодавства

17 – 21 травня 2021 року. Електронний кабінет працюватиме по-новому

Міністерство фінансів України внесло зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету (далі – Порядок).

Оновлені правила функціонування Електронного кабінету почали діяти 21 травня 2021 року.

Мінфін доповнив Порядок функціонування Електронного кабінету пунктами щодо листування контролюючих органів через Електронний кабінет з платниками податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті в які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет; а також подання один раз протягом року заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.

Для листування з ДПСУ в електронній формі платнику податків необхідно подати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Передбачено, що платник податків один раз протягом року може надіслати через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 4 до Порядку.

Крім того, передбачено, що ДПСУ повинна розміщувати на своєму сайті повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки чи технічний збій в роботі Електронного кабінету із зазначенням дати та часу їх початку і повідомлення про їх усунення із зазначенням дати та часу їх завершення.

Міністерство фінансів України затвердило Узагальнюючу податкову консультацію (далі – УПК) щодо оподаткування доходів фізичних осіб, одержаних від ліквідації (припинення) іноземної юридичної особи або іноземного утворення без статусу юридичної особи.

Консультація надає відповідь на низку запитань, зокрема щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) і військовим збором доходів від ліквідації (припинення) іноземної юридичної особи або іноземного утворення без статусу юридичної особи, отриманих фізичною особою за звітні періоди до 31 грудня 2020 року (включно), до 31 грудня 2021 року(включно) та починаючи з 01 січня 2022 року.

Документ роз’яснює, що доходи у грошовій та/або іншій майновій формі, отримані внаслідок ліквідації (припинення) таких компаній у періоді з 01 січня до 31 грудня 2020 року (включно) платником податків – фізичною особою, яка належить до категорій осіб, визначених п.п. 1 та 2 п. 14 підрозд. 1 розд. XX ПКУ, не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника ПДФО за 2020 звітний (податковий) рік.

Зазначені доходи повинні бути відображені в Податковій декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік фізичної особи – одержувача доходу, однак не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Водночас такі доходи є об’єктом оподаткування військовим збором, а фізична особа – одержувач таких доходів не звільняється на підставі зазначеної Податкової декларації від нарахування, утримання та сплати (перерахування) збору до бюджету.

Роз’яснення цих питань усуне неоднозначне трактування окремих норм податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Державна податкова служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо можливості застосування ставки ПДВ у розмірі 7 відсотків до операцій з надання послуг із тимчасового розміщування (проживання), які надаються санаторієм-профілакторієм» від 24.03.2021 р. № 1172/ІПК/99-00-21-03-02-06 нагадала, що ставка податку на додану вартість (далі – ПДВ) у розмірі 7% застосовується лише в ситуації, коли юридична особа є постачальником безпосередньо послуг тимчасового розміщування (проживання) і має статус готелю або подібного засобу тимчасового розміщування (клас 55.10 групи 55 КВЕД ДК 009:2010) і саме щодо операції постачання клієнту таких послуг.

Тож операції санаторію з постачання саме таких послуг (у тому числі з урахуванням харчування (сніданків), за умови, що таке харчування є складником послуг тимчасового розміщування (проживання) і його вартість входить до складу вартості цих послуг) підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7%.

Якщо харчування (сніданки) не є складником послуг тимчасового розміщування (проживання), то постачання цих послуг треба розглядати як окрему операцію, яка підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

Операції санаторію з постачання додаткових послуг (у тому числі) підлягають оподаткуванню ПДВ в загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

Державна податкова служба України повідомила, що відповідно до п. 50.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 1 розд. IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.2016 р. № 21 (далі – Порядок № 21), у разі якщо в майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податку самостійно виявляє помилки, що містяться в раніше поданій ним декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.

Водночас згідно з п. 3 розд. IV Порядку № 21 у разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути додані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.

Отже, з метою виправлення помилки в додатку до декларації платнику потрібно подати уточнюючий розрахунок до декларації з ПДВ і до нього додати «уточнюючий» додаток.

У разі виправлення помилок у додатках до декларації в заголовній частині додатків проставляється позначка «Х» навпроти поля 013 «Уточнюючий»; у полі 02 вказується поточний звітний період, у якому виправляється помилка та подається уточнюючий розрахунок; у полі 03 проставляється період, у якому допущена помилка.

При виправленні помилок у додатку 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового періоду наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» (далі – Додаток 2), якщо такі помилки вплинули на показники декларації, в уточнюючому додатку 2 якщо потрібно збільшити/зменшити числові дані за рядком, який раніше вже був у додатку, зі знаком «+» або «-» уточнюємо значення цього рядка; якщо необхідно додати новий або видалити існуючий рядок додатка, то такий рядок повторюється на повну суму зі знаком «+» або «-».

При цьому під час заповнення уточнюючого розрахунку необхідно до графи 4 перенести показники податкової декларації з ПДВ, додаток 2 до якої уточнюється; до графи 5 перенести всі відповідні показники декларації з урахуванням виправлених помилок; у графі 6 відобразити різницю.

Якщо помилки в додатку не пов’язані з вартісними показниками додатка (наприклад, неправильно вказані ІПН, звітний податковий період, дата/номер документа (акта чи довідки), то помилка виправляється так: повторюється помилковий запис, вартісні показники сторнуються (показуються зі знаком «-»),наводиться правильний запис щодо операції з виправленими показниками (у тому числі і вартісні дані); підсумковий рядок «Усього» не заповнюється.

Під час заповнення уточнюючого розрахунку необхідно до графи 4 перенести показники податкової декларації з ПДВ, додаток 2 до якої уточнюється; до графи 5 перенести всі відповідні показники декларації з урахуванням виправлених помилок (у цьому випадку вони відповідають показникам з графи 4); графа 6 не заповнюється.

Міністерство цифрової трансформації України презентувало масштабне оновлення сервісу «Дія», який поповнився 10 новими електронними послугами. Оновлення вже доступні на порталі та в застосунку.

Отже, сьогодні за допомогою смартфону та застосунку «Дія» можна виконувати такі операції.

Зміна місця реєстрації онлайн

В Україні запроваджено експериментальний проєкт з електронною зміною реєстрації місця проживання. Потрібна лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви в «Дії» й онлайн-підтвердження власника житла. Послуга вже доступна для жителів Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. За рік послуга повинна бути доступна по всій країні. Також розпочали реєстрацію права власності онлайн. Саме ця послуга робить можливою зміну місця реєстрації в декілька кліків.

Автоматична реєстрація ФОП

Відтепер відкрити власний бізнес можна онлайн без участі держреєстратора. Заявка на відкриття фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) одразу надходить у реєстр фізосіб-підприємців. Витрачається 10-15 хвилин на заповнення заяви і менше ніж 2 секунди на її оброблення.

Сплата податків та подання декларацій

Задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди – усе це тепер можна зробити в «Дії». Процес подання декларацій спростили: замість двох сторінок та понад 30 полів (із яких потрібно знати, де правильно заповнювати) тепер достатньо відповісти лише на чотири запитання та внести суму доходу для розрахунку єдиного податку. Система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подання декларацій та сплати податків.

Дія.Підпис

Електронний підпис тепер доступний у смартфоні.

NFC-авторизація

Авторизуватися в «Дії» можна, приклавши ID-картку до смартфона. 30 секунд – і в застосунок «підтягнуться» всі документи та згенерується електронний підпис.

Статичний QR-код

Тепер не обов’язково робити копії документів чи заповнювати бланки. За допомогою статичного QR-коду можна ділитися необхідними документами онлайн.

Нові будівельні послуги:

  • для класу наслідків СС2/СС3 – електронний дозвіл на виконання будівельних робіт та електронний сертифікат про прийняття в експлуатацію; автоматична реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт для об’єктів класу наслідків СС1;
  • онлайн-видача будівельного паспорту забудови земельної ділянки.

E-петиції

Українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі «ВзаємоДія» або в застосунку «Дія». Це перший етап запровадження електронної демократії в Україні.

Заміна водійського посвідчення й оновлений розділ «Штрафи»

Подати заявку на нове посвідчення водія в «Дії» можна за 5 хвилин. Також для тих, у кого є водійське посвідчення, щогодини «Дія» оновлюватиме розділ «Штрафи». Також стане доступною інформація про штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, то вони одразу там з’являться, а застосунок надішле сповіщення. За п’ять днів до закінчення терміну оплати «Дія» нагадає про несплачений штраф, виписаний патрульним.

Подання заяви на намір отримати пільгову іпотеку

Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит – на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі «Дія» за 10 хвилин.

Сплата адмінзбору онлайн

Потрібно буде навести камеру в «Дії» на QR-код біля реєстратора. Квитанція буде сформована автоматично.

Реєстрація операторів потужностей ринку

Потужності ринку – це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Від бджільництва, кав’ярні або МАФу з морозивом до вантажівок-холодильників та торговельних мереж супермаркетів. Усе виконується автоматично – не потрібно їздити по установах, ходити до ЦНАПу, носитися з пакетом документів або надсилати їх рекомендованими листами.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра