Огляд законодавства

19 – 23 жовтня 2020 року. В Україні відновили «пакунок малюка»

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» щодо надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» № 930-ІХ. Парламент ухвалив його 30 вересня 2020 року.

Документ відновлює надання батькам одноразової натуральної допомоги «пакунка малюка». Така допомога видаватиметься протягом 30 днів після народження маляти.

Її вартість становитиме не менш як три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Також закон уточнює перелік отримувачів «пакунків малюка», якщо батьки відсутні. Зокрема, отримувачами можуть бути усиновлювачі, патронатні вихователі, прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни новонародженого.

Видаватимуть «пакунки малюка» в закладах охорони здоров’я. Якщо в медзакладі немає такої допомоги, її можна отримати в органах соціального захисту за місцем проживання або перебування.

Крім того, Кабінет Міністрів України повинен затвердити порядок надання «пакунка малюка», передбачивши з 1 липня 2021 року можливість за бажанням батьків отримати замість натуральної допомоги відповідні кошти.

Державна податкова служба України в індивідуальній податковій консультації «Чи передбачається скасування останньої книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) до РРО чи всіх КОРО, що були зареєстровані, до конкретного РРО?» від 15.09.2020 р. № 3858/ІПК/99-00-07-05-01-06 повідомила, що суб’єкти господарювання, які прийняли рішення про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, у разі необхідності та за власним бажанням можуть, зокрема, скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування.

Такі рішення обов’язково мають бути затверджені відповідними розпорядчими документами суб’єкта господарювання.

Відповідно до п. 11 гл. 4 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547, після закінчення використання КОРО на її титульній сторінці необхідно зазначити дату закінчення.

Скасування проводиться щодо КОРО, використання яких суб’єктом господарювання ще не закінчено, а використані КОРО скасовувати не потрібно, вони зберігаються суб’єктом господарювання протягом трьох років після їх закінчення.

Разом з тим, як зазначають податківці, потрібно перереєструвати також і реєстраційне посвідчення на РРО, щодо якого було скасовано КОРО. До такої перереєстрації суб’єкт господарювання не має права здійснювати розрахункові операції на цьому РРО.

Водночас чинним законодавством не передбачено штрафних санкцій за зазначену діяльність.

Державна податкова служба України в категорії 109.03 «ЗІР» відповіла на запитання «Яким чином суб’єкт господарювання – продавець повинен провести розрахункові операції через РРО або ПРРО, якщо, за домовленістю сторін, покупець здійснює через мережу інтернет (із застосуванням платіжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших) часткову оплату за товар, а остаточний розрахунок проводить під час його отримання на поштовому відділенні?».

Якщо, за домовленістю сторін, покупець здійснює через мережу інтернет (із застосуванням платіжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших) часткову оплату за товар, а остаточний розрахунок проводить під час його отримання на поштовому відділенні, то суб’єкт господарювання – продавець зобов’язаний провести через РРО розрахункову операцію на повну суму покупки з використанням режиму попереднього програмування найменування (для підакцизних товарів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД), цін товарів, обліку їх кількості, форми оплати із зазначенням суми, що сплачена авансом «передоплата товарів» та суми, яку необхідно доплатити під час отримання відправлення «післяплата».

Роздрукований касовий чек, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів, із зазначенням у ньому форми оплати «попередня оплата» та «післяплата» укладається в поштове відправлення.

При цьому залишок несплачених коштів, які пошта повинна стягнути за дорученням відправника з адресата, у момент отримання товару покупець вносить для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати остаточної суми товару, у цьому випадку зобов’язане видавати поштове відділення.

Водночас у програмних рішеннях «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, наразі не реалізовано можливість проведення через програмний РРО попередньої (авансової) оплати за товар (послугу), реалізації товару з відстроченням платежу.

Національний банк України постановою «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 12 лютого 2013 року № 42» від 19.10.2020 р. № 143 дозволив небанківським фінансовим установам та операторам поштового зв’язку передавати іншим таким самим установам чи операторам свої повноваження щодо здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, уклавши між собою відповідний договір.

Йдеться про небанківські фінансові установи та операторів поштового зв’язку, які мають ліцензію Національного банку на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків і є платіжними організаціями та/або учасниками платіжної системи.

Таке нововведення до порядку здійснення операцій із приймання готівки в гривнях для подальшого її переказу дасть можливість компаніям розширити сферу бізнес-діяльності, а споживачам – обирати зручні для них пункти обслуговування.

Крім того, регулятор визначив, що пункт надання фінансових послуг – це робоче місце працівника, облаштоване технічним пристроєм із відповідним програмним забезпеченням, який дає змогу працівникові сформувати електронний документ на переказ готівки та забезпечує оброблення і передавання інформації до банку та/або платіжної організації платіжної системи в режимі реального часу.

Державна служба України з питань праці нагадала, що Кабмін на позачерговому засіданні 13 жовтня продовжив карантин в Україні до кінця року. Так, адаптивний карантин в умовах стрімкого поширення COVID-19 поки є «найбільш дієвим механізмом». Держпраці нагадала роботодавцям про необхідність вжити ефективних заходів для профілактики коронавірусу на підприємствах.

Перелік осіб, які потребують самоізоляції:

  • особи, які мали контакт з хворим на COVID-19, крім осіб, які перебували у засобах індивідуального захисту у зв’язку з виконанням службових обов’язків;
  • особи, щодо яких є підозра на інфікування, або особи, які хворіють на COVID-19 та не потребують госпіталізації.

Отже, працівники, які потребують самоізоляції, зобов’язані постійно перебувати у визначеному ними місці самоізоляції, утримуватися від контакту з іншими особами, крім тих, з якими спільно проживають. Строк самоізоляції визначає лікуючий лікар хворого або особи з підозрою на інфікування COVID-19 на підставі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

Кого вважати контактною особою (за критеріями Міністерства охорони здоров’я України):

  • проживає в одному домі із хворим на COVID-19;
  • мала прямий фізичний контакт з хворим на COVID-19 (наприклад, через рукостискання);
  • мала контакт із слизовими виділеннями з дихальних шляхів хворого на COVID-19 (наприклад, перебування в зоні пацієнта під час кашлю, доторкування руками до використаних серветок) та без використання засобів індивідуального захисту;
  • контактувала із хворим на COVID-19 на відстані до одного метру протягом 15 хвилин і більше без використання відповідних засобів індивідуального захисту або з підозрою щодо неправильного їх використання (наприклад, порушення цілісності рукавичок);
  • перебувала в закритому середовищі (наприклад, аудиторія, кімната для засідань, зал очікування закладу охорони здоров’я) із хворим на COVID-19 протягом 15 хвилин і більше на відстані менше одного метра;
  • медичний працівник або інша особа, яка надає медичну допомогу або проводить догляд за хворим на COVID-19;
  • працівники лабораторій, які обробляють зразки з дихальних шляхів, отримані від хворих на COVID-19;
  • працівники патологоанатомічних/судово-медичних бюро/відділень, які безпосередньо брали участь у розтині тіла, у тому числі взятті зразків для проведення ПЛР-дослідження навіть за умови використання відповідних засобів індивідуального захисту;
  • мала контакт в літаку в межах двох сидінь (у будь-якому напрямку) з хворим на COVID-19, супутники подорожі;
  • член екіпажу, який проводив обслуговування в салоні літака, де знаходився хворий; якщо тяжкість симптомів (наприклад, частий кашель) або переміщення особи вказують на більш велику зону ризику щодо зараження, пасажири, які сидять у всій секції, або всі пасажири повітряного судна можуть вважатися контактними.

У разі призначення зобов’язання щодо самоізоляції:

  • особа зазначає місце своєї самоізоляції та інформацію про засоби зв’язку (номер телефону), короткі відомості про стан здоров’я та хронічні захворювання на час самоізоляції (за згодою особи);
  • повідомляється, що за надання неправдивих відомостей про місце своєї самоізоляції, інформації про засоби зв’язку, недотримання режиму самоізоляції особу буде притягнуто до адміністративної відповідальності, а у випадку порушення режиму самоізоляції, що призвело до тяжких наслідків, у тому числі смерті третіх осіб, до кримінальної відповідальності.
На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра