Огляд законодавства

22 – 26 листопада 2021 року. Кабмін посилює правила карантину для «жовтої» зони

Кабінет Міністрів України 24 листопада 2021 року видав розпорядження № 1493-р «Про початок діяльності Бюро економічної безпеки» (БЕБ), яким дав старт офіційному початку діяльності БЕБ задля виконання функцій щодо протидії правопорушенням, які посягають на функціонування економіки держави.

Станом на 25 листопада центральний апарат БЕБ сформовано більш ніж на 30% від його граничної кадрової чисельності, що дає змогу розпочати аналітичну та правоохоронну функцію бюро. Одночасно зі стартом роботи бюро продовжиться кадрове доукомплектування центрального апарату БЕБ і розбудова його територіальних управлінь.

Попри рішення про офіційний початок роботи бюро, органу поки не виділено спеціально обладнані приміщення та будівлі, що може призвести до затягування передачі наявних кримінальних проваджень до БЕБ від правоохоронців, які втрачають функції розслідування економічних правопорушень.

Кабінет Міністрів України 24 листопада затвердив зміни до умов адаптивного карантину в Україні. Нові правила стосуватимуться «жовтої» зони.

Згідно зі змінами, для бізнесу анулюється можливість роботи лише з урахуванням завантаженості площі закладу або вибіркової перевірки COVID-документів.

Тепер у «жовтій» зоні кафе, ресторани, спортзали, заклади культури та громадські установи зможуть працювати лише за умови вакцинації від коронавірусу всього персоналу хоча б однією дозою вакцини чи наявності негативного ПЛР-тесту чи сертифіката про одужання.

Це ж правило стосується і відвідувачів таких закладів.

Заклади мають не просто запитувати про наявність COVID-сертифікату, але обов'язково зчитувати його QR-код у «Дії».

Штраф власникам закладу за неналежну перевірку сертифікату становитиме від 34 до 170 тис. грн.

Пенсійний фонд України підготував проєкт Постанови «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок». Ознайомитися з ним можна на сайті спільного представницького органу (далі – СПО) об’єднань профспілок.

Проєктом акта передбачено, що відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі подаються в будь-який період протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» з урахуванням першочергового подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» залишилося два і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01 липня 2000 року.

Крім того, пропонується затвердити зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 12 березня 2021 року № 11-1, з метою реалізації положень Закону України від 05 лютого 2021 року № 1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».

Зміни передбачають, що відомості про трудову діяльність працівника подаються до територіального органу Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) працівником особисто або через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі працівником, страхувальником або представником страхувальника.

Передбачено, що відомості про трудову діяльність працівника за період після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» подаються у складі об'єднаної звітності з податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного соціального внеску.

Відсутні в реєстрі застрахованих осіб відомості про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду чи роботу, звільнення, поновлення на роботі, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання тощо подаються страхувальником через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника не пізніше дня звільнення працівника.

Міністерство цифрової трансформації України запустило нові європейські формати е-підписів. Користувачі ресурсів Мінцифри зможуть перевіряти та підписувати документи е-підписами європейських форматів. Також визначено уніфікований формат для зберігання підписаних даних – ASiC-E. Це ще один крок до взаємного визнання е-довірчих послуг із Євросоюзу.

Новий функціонал доступний на вебсайтах Центрального засвідчувального органу та Інтегрованої системи е-ідентифікації:

CAdES дає змогу підписувати е-дані будь-якого формату та зберігає е-підпис окремо від е-даних або разом із ними. Файли можна підписувати лише окремо.

XAdES дає змогу підписувати е-дані будь-якого формату та зберігає е-підпис у форматі XML, окремо від е-даних або разом із ними. Одночасно можна підписати декілька файлів.

PAdES дає змогу підписувати е-дані у форматі PDF та зберігає е-підпис разом з е-даними. Файли можна підписувати лише окремо.

ASiC-E забезпечує довготермінове зберігання е-документів. Однією з переваг є можливість зберегти один або декілька файлів із пов’язаними е-підписами, перевірити весь ланцюжок е-підписів та інших даних, пов’язаних із документом.

Кабінет Міністрів України схвалив зміни до постанови №835, що розширила перелік відкритих даних, які повинні оприлюднювати оператори мобільного зв’язку.

Держстат оприлюднюватиме чисельність населення України відповідно до кожного населеного пункту, замість того, щоб змушувати робити людей офіційні запити та чекати на відповідь.

Також телекомунікаційні оператори будуть оприлюднювати свої економічні показники діяльності за кожним видом мобільних послуг та за регіонами.

Так, люди зможуть розуміти, скільки оператори заробляють на послугах в окремих областях, та розуміти зацікавленість в інвестуванні для покращення мобільного зв’язку в конкретній області. Це допоможе обирати найкращого для себе оператора, що розвиває своє покриття.

Також зміни зроблять більш прозорою й відкритою діяльність операторів в Україні, стимулюватимуть конкуренцію, та як результат, покращення якості мобільних послуг.

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про адміністративну процедуру» (проєкт № 9456), підготовлений Міністерством юстиції України.

Це, по суті, впровадження єдиних, прозорих та зрозумілих правил взаємодії між державою, громадянами та бізнесом.

Законом передбачається:

  • зобов'язання адміністративних органів обґрунтовувати свої рішення;
  • наділення учасників адміністративних правовідносин суттєвими процедурними правами (право особи бути вислуханою до прийняття будь-якого індивідуального рішення, що може на неї негативно вплинути, та надати необхідні докази; право кожної особи на доступ до матеріалів справи, які її стосуються), що сприятиме реалізації громадянами конституційного права на звернення;
  • встановлення вимог до форми та змісту адміністративних актів та правил набрання ними чинності;
  • визначення процедури оскарження адміністративних актів у позасудовому порядку.

Закон про адміністративну процедуру – це насправді «тиха революція», що докорінно змінює радянський менталітет у взаємодії держави з її головними стейкхолдерами – громадянами. Ухвалення закону забезпечить рівність усіх учасників адміністративного провадження та єдині стандарти у роботі чиновників, прискорить надання більшої кількості якісних і зручних послуг для громадян.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра