Огляд законодавства

24 – 28 лютого 2020 року. Уряд дозволив приватним підприємствам долучатися до космічної діяльності

Кабінет Міністрів України зняв заборону на провадження космічної діяльності приватними підприємствами. Таке рішення прийнято на реалізацію Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання космічної діяльності».

Зокрема, передбачається, що відтепер суб’єкти господарювання приватної форми власності можуть отримати дозвіл на здійснення таких видів космічної діяльності:

1) випробування (окрім комп’ютерних) ракет-носіїв, зокрема їх агрегатів та складових частин і космічних апаратів;

2) запуски ракет-носіїв та/або космічних апаратів;

3) управління космічними апаратами на навколоземній орбіті або в космічному просторі;

4) повернення космічних апаратів та/або їх складових частин, що повертаються з навколоземної орбіти або космічного простору на Землю.

Крім цього, приватні підприємства, які мають намір здійснювати космічну діяльність, мають подати центральному органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері космічної діяльності, декларацію про провадження господарської діяльності. Така декларація є інструментом входження на ринок космічних технологій для суб’єктів космічної діяльності приватної форми власності.

Державна податкова служба України через Офіс великих платників податків у листі «Щодо практичного застосування норм законодавства» від 17.02.2020 р. № 643/ІПК/28-10-30-02-10 заявила, що вартість придбаного підприємством абонементу, враховуючи сплачений податок на додану вартість (далі – ПДВ), становить базу нарахування єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ).

Адже до бази нарахування ЄСВ для роботодавців входить сума нарахованої кожній застрахованій особі основної та додаткової зарплати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у т. ч. у натуральній формі.

До складу інших заохочувальних та компенсаційних виплат фонду оплати праці належать: оплата квартири або найманого житла, гуртожитків, товарів, продуктових замовлень, абонементів у групи здоров’я, передплати на газети та журнали, протезування, суми компенсації вартості виданого працівникам палива у випадках, не передбачених чинним законодавством.

Якщо зважати, що виплату абонементом зараховують до фонду оплати праці, тоді ЄСВ нараховують на таку виплату в установленому порядку.

Водночас у частині ПДВ виплата зарплати в натуральній формі прирівнюється до постачання товарів. Тож вона є об’єктом оподаткування ПДВ.

Державна податкова служба України на своїй сторінці у фейсбуці повідомила, що інформація про те, що вводиться новий податок і тепер будуть оподатковуватися всі кошти, які надходять на приватні картки, не відповідає дійсності.

Оподаткування здійснюватиметься виключно у випадках, передбачених чинним законодавством.

Державна податкова служба звернула увагу, що інформація про банківські рахунки звичайних фізосіб (які не є ФОПами) може бути надана банком лише:

  • за запитом Державної податкової служби (далі – ДПС) – щодо наявності банківських рахунків;
  • за рішенням суду – про рух коштів чи про будь-яку іншу інформацію щодо рахунку.

Отже, якщо ДПС дізнається про номер рахунку фізособи, то для розкриття більш детальної інформації щодо нього (про рух коштів тощо) зобов’язана звернутися до суду.

Державна регуляторна служба України офіційним листом звернулась до Міністерства фінансів України з вимогою провести розрахунки витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва.

На розгляді в Державної регуляторної служби України (далі – ДРС) знаходяться проєкти наказів Міністерства фінансів України (далі – проєкт наказу):

  • «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547»;
  • «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13».

Зазначені проєкти наказів є підзаконними нормативно-правовими актами та розроблені за результатом ухвалення Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» від 20.09.2019 р. № 128-ІХ, яким внесено зміни, зокрема до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР, що створило правові підстави для запровадження насамперед:

  • програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) як альтернативи класичним РРО;
  • розрахункового документа, фіскального звітного чеку, фіскального звіту, створеного програмним РРО та/або РРО в електронній формі;
  • фіскального сервера контролюючого органу, засобами програмного забезпечення якого здійснюється реєстрація програмних РРО, електронних розрахункових документів, фіскальних звітних чеків та фіскальних звітів, створених програмними РРО;
  • одночасно з технологією Національного банку, що забезпечує захист інформації про проведені розрахункові операції, застосування кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та/або інших дозволених в Україні засобів захисту інформації, передбачених законодавством.

З метою всебічного вивчення запропонованих проєктами наказів регулювань та перевірки якісного дослідженням їх впливу на представників відповідного бізнес-середовища ДРС звернулася до Міністерства фінансів України як розробника проєктів наказів. Основні вимоги – провести розрахунки втрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тесту) згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. № 1151), а також надати додаткові пояснення щодо окремих параметрів, які були взяті за основу під час проведення розробником розрахунків витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних із упровадженням запропонованих проєктами наказів регулювання.

Державна служба України з питань праці роз’яснила, як правильно оформити працівника.

Коли треба укладати трудовий договір?

Необхідно укладати з працівником трудовий договір, якщо:

  • ви призначаєте його на посаду з певними обов’язками, визначаєте режим роботи та робочий час;
  • ви контролюєте, як, коли і де він виконує роботу;
  • ви сплачуєте фіксовану погодинну, щотижневу або місячну зарплату;
  • ви платите за процес праці, а не за результат;
  • ви надаєте матеріали та обладнання для виконання роботи;
  • ви надаєте вихідні дні та оплачувані відпустки тощо.

Чи відрізняються правила оформлення працівників для юридичних осіб, фізичних осіб чи приватних підприємців (ФОП)?

Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками однаковий для всіх роботодавців. Він передбачає три основні кроки:

  • укладання трудового договору;
  • оформлення наказу про прийняття на роботу;
  • повідомлення Державної податкової служби.

Документи, які повинен надати працівник для укладення договору

Для укладання трудового договору працівник повинен надати:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
  • індивідуальний податковий номер;
  • трудову книжку (за наявності).

Якщо це необхідно для роботи, ви можете попросити надати документи про освіту, довідку про стан здоров’я тощо.

Заборонено вимагати від працівників відомості про їхню партійну й національну приналежність, походження, реєстрацію місця проживання чи перебування.

Чи обовязково укладати письмовий трудовий договір?

Трудовий договір можна укласти в усній або письмовій формі.

Письмова форма обов’язкова:

  • коли на цьому наполягає працівник;
  • у разі організованого набору працівників;
  • у випадку роботи в районах з особливими природними умовами та високим ризиком для здоров’я (наприклад, радіоактивно забруднена територія);
  • за умови укладення контракту;
  • у разі укладення договору з неповнолітнім;
  • якщо роботодавцем є приватний підприємець або фізична особа;
  • для працівників релігійних організацій;
  • для працівників, які проходять альтернативну службу;
  • для працівників, які беруть участь у громадських роботах;
  • для працівників фермерських господарств.

В інших випадках можна укласти усний договір. Для цього працівнику потрібно написати заяву про прийняття на роботу на ім’я керівника. Керівник повинен зазначити на заяві своє рішення.

Форма трудового договору

Якщо ви – фізична особа або приватний підприємець, то в такому разі повинні використовувати затверджену форму.

Якщо ви – юридична особа, тоді можете використовувати довільну форму договору, зазначивши:

  • трудові обов’язки працівника;
  • режим роботи і відпочинку;
  • пільги, гарантії, компенсації;
  • умови оплати праці та умови преміювання;
  • доплати, надбавки та інше.

Види трудових договорів

Трудовий договір може бути:

  • безстроковим;
  • на визначений строк;
  • на час виконання певної роботи.

Після укладення трудового договору необхідно видати наказ або розпорядження про прийняття працівника на роботу.

Дії після укладення договору

Необхідно повідомити ДПС про прийняття працівника на роботу.

Важливо звернути увагу на таке:

  • повідомлення подається до початку роботи працівника за затвердженою формою;
  • це робить власник бізнесу, уповноважена ним особа або фізособа за місцем обліку як платника ЄСВ;
  • повідомлення можна подати в електронній або паперовій (якщо не більше п’яти працівників) формі;
  • надану інформацію вносять до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.
На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра