Огляд законодавства

26−30 вересня 2016 року. Уряд тимчасово скасував державне регулювання цін на продовольчі продукти

Президент України підписав Указ «Про звільнення в запас військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, призваних під час третьої черги часткової мобілізації відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2015 року № 15» від 26.09.16 р. № 411/2016, оголосивши демобілізацію військових, призваних на службу у 2015 році під час шостої хвилі часткової мобілізації. Після набрання чинності цим документом − з дня його офіційного опублікування − захисники Батьківщини повертатимуться до своїх родин (заплановано, що це відбуватиметься протягом вересня − жовтня). Указом передбачено звільнення в запас військовослужбовців, окрім тих, які висловили бажання продовжити службу.

Демобілізовані мають бути забезпечені комплектом польової форми одягу за сезоном та харчуванням під час прямування додому.

Уряду доручено забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних зі звільненням у запас військовослужбовців, зокрема, їх перевезенням до місць проживання.

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про реалізацію пілотного проекту щодо тимчасового обмеження застосування постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 та постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 р. № 1222» від 22. 09.16 р. № 656, якою запускає пілотний проект, що полягає у скасуванні з 1 жовтня 2016 р. цінового регулювання на продовольчі товари терміном на три місяці.

Упродовж зазначеного періоду будуть проводити ретельний моніторинг цін, за підсумками якого вирішать подальшу долю цінового регулювання на продукти харчування. Якщо з’ясують, що держрегулювання лише погіршує цінову динаміку та підвищує собівартість продуктів, обмеження буде скасовано.

Зокрема, пілотним проектом передбачається скасування декларування зміни оптово-відпускних цін на борошно пшеничне вищого, першого і другого сортів, борошно житнє обдирне, крупи гречані, яловичину, свинину, м’ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко коров’яче питне (пастеризоване, фасоване в плівку), сир, сметану, масло вершкове, яйця курячі, цукор, олію соняшникову.

Додаткові витрати на адміністрування такого «регулювання» бізнес закладає в собівартість, і в результаті ціни на відповідні продукти ростуть швидше, ніж на споживчий кошик загалом. Очікують, що скасування фіктивного цінового регулювання надасть поштовх до розвитку фермерства, виробництва харчових продуктів і, як наслідок, до збільшення робочих місць.

Кабінет Міністрів України постановою «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» від 14.09.16 р. № 622 врегулював призначення пенсій держслужбовцям, у яких стаж держслужби більший від 10 років та яким призначають пенсію за ст. 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII, що вже втратив чинність.

Відповідно до п.п. 2, 10 та 12 чинного на сьогодні Закону України  «Про державну службу» від 10.12.15 р. № 889-VIII пенсії держслужбовцям призначатимуть, ураховуючи всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок, і в межах установленої законом на день призначення пенсії максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. Пенсія становитиме 60% від суми згаданої вище зарплати.

Державна фіскальна служба України в листі «Щодо застосування норм Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги» від 30.08.16 р. № 18757/6/99-99-15-03-02-15 повідомила, що для вітчизняних постачань, а також імпорту товарів та послуг, які фінансують за рахунок міжнародної технічної допомоги, наданої відповідно до міжнародних договорів, передбачено пільгу із податку на додану вартість (далі − ПДВ) (п. 197.11 Податкового кодексу України; далі − ПКУ). Контролери роз’яснили, що постачальнику − стороні, яка продає товари виконавцю проекту, − нараховувати умовний ПДВ за такими товарами/послугами не потрібно. У цьому разі п. 198.5 ПКУ не застосовують.

Також контролери зауважили: у договорі з виконавцем проекту на постачання товарів для міжнародної технічної допомоги ціну зазначають «Без ПДВ».

Державна фіскальна служба України в листі «Щодо відображення у податковому обліку з податку на прибуток операцій з формування забезпечень на виплати пенсійних зобов’язань на пільгових умовах працюючих і не працюючих співробітників, які заробили пільговий стаж на підприємстві до досягнення ними 60 років» від 29.08.16 р. № 18673/6/99-99-15-02-02-15 пояснила прибутківцям, які проводять коригування за р. ІІІ ПКУ, порядок податково-прибуткового обліку забезпечень на виплати пенсійних зобов'язань на пільгових умовах працюючих і непрацюючих співробітників, котрі заробили пільговий стаж на підприємстві до досягнення ними 60 років, та фактичні виплати за рахунок раніше створених забезпечень під такі виплати.

За словами податківців, їх зараховують до виплат, пов'язаних з оплатою праці. А тому під час розрахунку податку на прибуток фінрезультат до оподаткування не збільшують згідно з пп. 139.1.1 ПКУ на суми сформованих забезпечень на виплати пенсійних зобов'язань на пільгових умовах зазначених вище співробітників і суми фактичних виплат за рахунок раніше створених забезпечень під такі виплати.

Державна фіскальна служба України у своєму листі «Щодо оподаткування допомоги, яка нараховується категоріям студентів, визначених пп. 1 п. 24 Порядку призначення і виплати стипендій» від 25.08.16 р. № 18440/6/99-99-13-02-03-15 зазначила, що допомогу, яку виплачують певним категоріям студентів (пп. 1 п. 24 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі − КМУ) від 12.07.04 р. № 882), обкладають 18% податку на доходи та 1,5% військового збору (пп. 164.2.20 ПКУ). Такі суми зазначають у ф. № 1ДФ з ознакою доходу «127».

Нагадаємо: навчальний заклад може використати 10% коштів, передбачених для виплати стипендій, для виплати матеріальної допомоги студентам (п. 7 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою КМУ від 12.07.04 р. № 882).

Державна фіскальна служба України в листі «Щодо оподаткування підприємцем коштів внесених як поповнення телефонних рахунків фізичних осіб» від 15.09.16 р. № 6052/П/26-15-13-02-15 зауважує: поповнення телефонного рахунку є для фізособи додатковим благом. Водночас у підприємця (або в юрособи), який зі своїх коштів поповнює телефонні рахунки звичайних фізосіб (для заохочення їх як клієнтів), обов’язок податкового агента виникає лише за умови, що такий дохід є персоніфікованим, тобто якщо можна ідентифікувати отримувача доходу. Тому поповнення рахунку мобільного телефону конкретної фізособи за рахунок підприємця є оподатковуваним додатковим благом, а підприємець під час надання такого доходу є податковим агентом. Разом з тим, поповнення мобільних рахунків невизначеному колу осіб за рахунок підприємця (чи юрособи) не підлягає обкладенню податком на доходи. До того ж, як зазначають податківці, факту реєстрації мобільного телефону недостатньо для ідентифікації особи − отримувача доходу.

Міністерство внутрішніх справ України своїм наказом «Про затвердження Порядку провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання» від 16.08.16 р. № 816 визначило процедуру прийому і розгляду заяв про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання. Зокрема, відтепер таку заяву можна подати як у паперовій, так і в електронній формі. В останньому випадку її заповнює працівник територіального підрозділу Державної міграційної служби України.

Крім того, у наказі прописали чіткий перелік документів, які потрібно подати разом із такою заявою.

Якщо заявник протягом шести місяців із дня прийняття рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання не звернеться до територіального органу Державної міграційної служби для оформлення цих документів, таке рішення втратить силу.

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у своєму листі «Щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням» від 20.09.16 р. № 2.4-46-1616 зазначив: якщо під час визначення середньоденного заробітку виключається повний місяць, то суму нарахованої в цьому періоді зарплати (матеріальної допомоги, премії тощо) не враховують.

Нагадаємо, що з розрахунку середньоденного заробітку виключають місяці, у яких співробітник не працював через поважні причини (з першого до першого числа). До них належать календарні дні лікарняного, декретної відпустки, відпустки без збереження зарплати, відпустки для догляду за дитиною.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра