Огляд законодавства

29 вересня-03 жовтня 2014 року. Змінено правила оформлення віз в Україну

Президент України погодив Закон України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» від 12.08.2014 року №1636-VII, що був прийнятий Верховною Радою України 14 серпня 2014 року.

Відповідно до цього закону строком на 10 років у межах вільної економічної зони АР Крим надаються соціально-економічні стимули для росту інвестиційної активності, розвитку туристичної інфраструктури та збільшення трудової зайнятості громадян, підвищення ролі територіальних громад Криму та міста Севастополя при вирішенні їх щоденних питань.

Закон України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» спрямований на запобігання скороченню трудової зайнятості громадян України та зменшенню їх доходів внаслідок введення в Криму репресивних економічних систем інших країн протягом строку окупації.

На час окупації загальнодержавні податки та збори, ЄСВ і збір на обов'язкове державне пенсійне страхування не стягуються з доходів, операцій та/або інших об'єктів оподаткування, отриманих юридичними та фізичними особами на тимчасово окупованій території.

Крім того, система електронних платежів НБУ та внутрішні державні платіжні системи, платіжними організаціями яких є резиденти України, на тимчасово окупованій території не застосовуються.

Кабінет Міністрів України постановою від 23.09.2014  вніс зміни до Правил оформлення віз для в'їзду і транзиту через Україну.

Так, для отримання довгострокової візи  додатково буде необхідна завірена у встановленому порядку копія дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, що видається Державною службою зайнятості.

Для іноземців та осіб без громадянства, працевлаштування яких здійснюється без зазначеного дозволу, подається трудовий договір (контракт), а для осіб, які мають статус зарубіжного українця, − трудовий договір (контракт) і посвідчення зарубіжного українця.

Уточнено також порядок термінового оформлення візи (до 15 календарних днів). Отже, достроково віза оформляється за бажанням іноземця або особи без громадянства і у випадку можливості в строки, що визначаються уповноваженим органом.

Оформлення візи у пунктах пропуску через державний кордон здійснюється в день отримання візової анкети і документів, необхідних для оформлення візи.

Державна фіскальна служба України в листі від 13.08.2014 року №1128/5/99-99-20-03-01-16 розглянула блок питань, що стосуються погашення податкових зобов'язань.

Так, було надано відповідь на питання, коли суми податків та зборів вважаються оплаченими? Фіскали відзначили, що обов'язкові платежі вважаються зарахованими до відповідного бюджету з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок. Також податкове зобов'язання буде вважатися виконаним з дня зарахування сплачених сум на єдиний казначейський рахунок.

Що стосується питання стосовно того, чи потрібно повторно здійснювати платіж, якщо кошти так і не потрапили до бюджету, то тут відповідь така. Незважаючи на причину несплати податкових зобов'язань, зокрема, у випадку порушення банком строків виконання доручень клієнтів на переказ коштів, Податковий кодекс України не звільняє платника від зобов'язання сплатити основну суму податкового зобов'язання або податкового боргу, а податковий орган – від стягнення такого податкового боргу. Отже, у випадку ненадходження коштів на бюджетні рахунки Держказначейства та не зарахування їх в дохідну частину державного чи місцевого бюджетів податкові зобов'язання або податковий борг не можуть вважатися погашеними.

Державна фіскальна служба України у роз'ясненні від 23.09.2014 року надали пам'ятку стосовно стягнення військового збору.

Так, надання допомоги на поховання за рахунок роботодавця або Фонду соціального страхування не входить до складу заробітної плати, тож не є об'єктом оподаткування військовим збором.

Фахівці фіскального відомства надали роз'яснення стосовно обкладення військовим збором:

  • різних видів матеріальної допомоги;
  • суми коштів, яка перераховується роботодавцем  на рахунок закладу охорони здоров'я на лікування працівника та придбання лікарських засобів;
  • суми середнього заробітку працівників, призваних на військову службу по призиву при мобілізації, на особливий період;
  • інших видів виплат.

Державна фіскальна служба України в роз'ясненні нагадала, що суб'єкти індустрії програмної продукції мають право застосовувати ставку 5% для оподаткування прибутку, отриманого від пільгових видів економічної діяльності. Отже, виплата дивідендів у межах отриманого прибутку за період, в якому виплачуються дивіденди, від здійснення пільгових видів економічної діяльності, оподатковується за ставкою 5% в періоді їх виплати.

Суми авансового внеску при виплаті дивідендів відображаються у рядках 20−22 декларації з податку на прибуток, зокрема:

- у рядку 20 − сума нарахованого авансового внеску у зв'язку з виплатою дивідендів (прирівняних до них платежів), яка повинна бути сплачена у звітному (податковому) періоді за місцезнаходженням юрособи - платника консолідованого податку;

- у рядку 21 − сума нарахованого авансового внеску у зв'язку з виплатою дивідендів (прирівняних до них платежів), яка повинна бути сплачена у попередньому звітному (податковому) періоді поточного року за місцезнаходженням юрособи з урахуванням уточнень (рядок 20 декларації за попередній звітний (податковий) період поточного року);

- у рядку 22 − сума нарахованого авансового внеску у зв'язку з виплатою дивідендів (прирівняних до них платежів), нарахована за результатами останнього календарного кварталу звітного періоду, яка повинна бути сплачена за місцезнаходженням юридичної особи (рядок 20 − рядок 21).

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України наказом від 27.08.2014 року № 1036 внесло зміни до Порядку розгляду Міністерством економіки України матеріалів, які є підставою для застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України 'Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів' від 03.12.2008 р № 817 (далі – Порядок).

Змінами передбачено застосування штрафів у разі порушення порядку подання суб'єктами господарювання звітів про обсяги імпорту та / або експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів на підставі матеріалів про результати обробки таких звітів Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

Відділ нетарифного регулювання обробляє звіти, що надійшли, готує матеріали щодо застосування фінсанкцій із зазначенням підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій та передає їх до відділу державного регулювання зовнішньоекономічних операцій.

Відділ державного регулювання зовнішньоекономічних операцій розглядає отримані матеріали і протягом 30 днів з дати їх реєстрації в Мінекономрозвитку готує рішення про застосування фінансових санкцій або письмову відмову в їх застосуванні із зазначенням підстав.

Національний банк України в листі від 29.09.2014 р. № 29-209/55222 повідомляє, що останнім часом на міжбанку почастішали випадки навмисного тиску на валютний курс з боку недобросовісних учасників ринку і здійснення дій, спрямованих на маніпулювання валютним ринком. Такі навмисні дії окремих банків щодо цілеспрямованого розгойдування курсу дестабілізують валютний ринок, призводять до виникнення економічних диспропорцій і необґрунтованого отримання спекулятивного прибутку, що завдає шкоди сумлінним учасникам ринку і їх клієнтам.

Деякі банки з метою приховування справжнього курсу, по якому вони здійснюють операції купівлі/продажу валюти за гривню на міжбанку, домовляються про продаж або купівлю валюти по одному курсу, а здійснюють оформлення угод в системі підтвердження угод по іншому курсу. Для перерозподілу отриманої різниці сторони укладають ряд фіктивних угод з обміну однієї іноземної валюти на іншу і навпаки.

Характерними ознаками зазначених угод є здійснення таких операцій без фактичної поставки основної суми конвертованої валюти, а також вчинення таких угод за курсом, який суттєво відрізняється від фактичного курсу валют, сформованого на світових ринках на момент укладення цих угод.

Крім того, деякі банки при здійсненні продажу валюти на міжбанку додатково вимагають від банків-покупців сплачувати комісії, що збільшує фактичні витрати покупця, внаслідок чого реальний курс продажу іноземної валюти за гривні значно завищується.

У разі виявлення подібних фактів регулятор буде кваліфікувати ці угоди як недобросовісні і застосовувати до банків жорсткі заходи впливу, аж до відкликання генеральної ліцензії на здійснення валютних операцій.

Держгірпромнагляд  України у своєму листі від 04.08.2014 року №5960/0/8-02/6/14 зазначив, що посадові особи, у тому числі спеціалісти з питань охорони праці підприємств, де стався нещасний випадок (професійне отруєння) − груповий або зі смертельним наслідком, повинні протягом місяця пройти позачергове навчання і перевірку знань з питань охорони праці, якщо комісією з розслідування встановлений факт порушення ними вимог нормативно-правових актів з охорони праці.

Таке позачергове навчання може проводитися з метою ознайомлення з новими нормативно-правовими актами з охорони праці у формі семінарів. Окремої процедури для перевірки знань у випадку проведення позачергового навчання чинне законодавство не встановлює.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра