Огляд законодавства

Огляд законодавства за грудень 2014 року

Податки

ПДВ

Державна фіскальна служба України у листі «Про податок на додану вартість» від 10.12.14 р. № 14618/7/99-99-19-03-01-17 роз'яснила особливості електронного адміністрування ПДВ.

Фіскали нагадали про законодавчі зміни, що очікують ПДВшників із 01.01.15 р. Йдеться про відсутність права на податковий кредит за скаргою на постачальника, зміну правил визначення бази оподаткування у разі постачання товарів (послуг)  не нижче ціни їх придбання, а для необоротних активів – не нижче їх балансової вартості. Окрім того, буде підвищено межу для обов'язкової реєстрації платником ПДВ до 1 млн грн. Серед нововведень – запровадження системи електронного адміністрування ПДВ.

Державна фіскальна служба нагадала, що дата початку здійснення операцій із використанням електронного рахунку – 01.01.15 р. (для платників ПДВ). У разі реєстрації платниками ПДВ після 01.01.15 р. – дата ПДВшної реєстрації.

На електронні рахунки ПДВшники мають самостійно зараховувати кошти зі свого поточного рахунку в сумах:

– необхідних для збільшення суми, що обчислюється за п. 2001.3 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яка дає право для реєстрації податкових накладних (далі – ПН) в Єдиному реєстрі, – недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань.

Починаючи з першого звітного періоду 2015 р. (січень, I квартал) звітність з ПДВ треба буде подавати виключно в електронній формі з дотриманням умови реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.

ПН і розрахунки коригування складатимуть виключно в електронній формі, і вони підлягатимуть обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі незалежно від суми ПДВ. Це стосується і ПН, які не видають покупцям, і складених набувачами послуг нерезидентів, місце постачання яких знаходиться на території України.

ПН, складені у 2014 р., строк реєстрації яких у Єдиному реєстрі припадає на період з 01.01.15 р. до 15.01.15 р., підлягають реєстрації без дотримання вимог про наявність відповідної реєстраційної суми.

З електронного рахунку погашатимуться суми податкових зобов'язань, задекларованих у звітності з 01.01.15 р. А суми зобов'язань щодо уточнюючих розрахунків, донарахувань за результатами перевірок контролерів, а також штраф і пеню треба буде сплачувати зі свого поточного рахунку.

Якщо ПДВшник, який застосовує спецрежим, за підсумками звітного періоду задекларував суми ПДВ, що підлягають сплаті і до бюджету, і на свій спецрахунок,  то кошти з його електронного рахунку насамперед перераховуються до бюджету, і лише у разі повного розрахунку з бюджетом – на спецрахунок.

Від’ємне значення ПДВ, що виникло до 01.01.15 р., не братиме участі в обчисленні реєстраційної суми. Облік такого від’ємного значення ПДВшники вестимуть в окремому розділі та додатку декларації з ПДВ.

Державна фіскальна служба України у своєму листі  «Щодо вiдображення у митних декларацiях податкових номерiв платникiв ПДВ»  від 15.12.14 р. № 15182/7/99-99-24-02-02-17 надала роз'яснення щодо особливостей заповнення митної декларації (далі – МД) у зв’язку  з впровадженням з 01.01.15 р. системи електронного адміністрування.

Так, у документі потрібно буде зазначати додаткові відомості про податковий номер особи, яка претендуватиме на податковий кредит з ПДВ у розмiрi вiдповiдної сплаченої суми на митниці:

– у графі «В» МД на бланку єдиного адмiнiстративного документа;

– у графi «В» на паперовому примiрнику МД у рядку, в якому зазначено вiдомостi про сплату ПДВ, додатково у квадратних дужках;

– при декларуваннi товарiв за МД типiв 'IMXXYY' (де 'XX' – код вiдповiдного митного режиму, a 'YY' – один з кодiв АА, ТК, ТФ, ТН, ЕА, ДР, ДТ, ДЕ, ДМ) з наведенням у першiй колонцi 'Вид' графи 47 МД коду виду платежу '028', а в п'ятiй колонцi 'Спосiб платежу' зазначеної графи одного з кодiв способу розрахунку '01', '02' або '99'.

Крім того, у разі подання  додаткової декларацiї до МД або аркуша коригування, які передбачають повернення помилково та/або надмiру сплачених сум ПДВ, останні звірятимуть з  реєстраційною сумою, на яку платник має право зареєструвати податковi накладнi у ЄРПН, що обчислена за формулою п. 2001.3 Податкового кодексу України.

Якщо сума ПДВ, яка підлягає поверненню, більша, ніж реєстраційна сума за формулою, – це є пiдставою для вiдмови в оформленнi додаткової митної декларацiї або аркуша коригування. Відповідно, у такому випадку, аби зареєструвати згадані документи, платнику податку необхідно буде поповнити свій ПДВ-рахунок.

Державна фіскальна служба України листом «Щодо обкладення ПДВ операцій з продажу новорічних подарунків для дітей» від 24.11.14 р. № 7309/6/99-99-19-03-02-15 нагадала, що щорічно в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року звільняються від обкладення ПДВ операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповуються не лише за рахунок Фонду страхування від непрацездатності, а й за рахунок коштів профспілок та інших неприбуткових організацій.

Державна фіскальна служба України  у своєму листі «Щодо оподаткування операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів» від 10.10.14 р. № 7066/7/99-99-10-04-02-1 наголосила, що у період з 01.01.14 р. до 17.02.14 р. пільга п. 23 підрозд. 2 Податкового кодексу України на операції з постачання та імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів не діяла. Відповідно, такі операції обкладали за основною ставкою ПДВ 20%.

Контролери пояснюють це тим, що станом на 01.01.14 р. не було чинних переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, на які посилається пільгова норма ПКУ. Зокрема, ще не було продовжено дію постанови КМУ від 12.01.11 р. № 15, якою встановлено пільговий перелік металобрухту та дія якої у період з 01.01.14 р. по 17.02.14 р. обмежувалася лише операціями постачання металу на 2013 рік.

Нагадаємо, що приблизно місяць тому фіскали були зовсім іншої думки та зазначали, що операції з постачання та імпорту металобрухту пільгуються протягом усього 2014 року, тобто з 01.01.14 р. до 01.01.15 р.

Державна фіскальна служба України у своєму роз'ясненні «Основні правила роботи системи електронного адміністрування ПДВ» від 04.12.14 р. акцентувала увагу на деяких важливих моментах.

Скажімо, податкові накладні, ПДВ-зобов’язання за якими виникли до 01.01.15 р., та які повинні бути зареєстровані в ЄРПН, але не були туди внесені до 01.01.15 (у період з 01.01.15 р. до 15.01.15 р.), підлягають такій реєстрації без дотримання вимог щодо наявності відповідної реєстраційної суми.

Що стосується суми ПДВ-зобов’язань за податковими накладними, що складені на послуги нерезидента у грудні 2014 р. (IV кварталі 2014 р.), то їх включають до складу податкового кредиту у січні 2015 р.(у І кварталі 2015 р.). Участі в обчисленні реєстраційної суми вони не беруть.

Від'ємне значення ПДВ, що виникло у платника податку в звітних періодах до 01.01.15 р., участі в обчисленні реєстраційної суми не братиме. Його залишок станом на 01.01.15 р. не анулюється, а обліковується окремо у складі податкової декларації з ПДВ за звітні періоди після 01.01.15 р. та відшкодовуються платникам у автоматичному або звичайному режимі за правилами та у терміни, що передбачені ПКУ станом на 31.12.14 р. Для його обліку у проекті нової форми декларації з ПДВ передбачено окремий розділ та додаток, зауважують контролери.

Суми зобов’язань, задекларованих у податкових деклараціях з ПДВ за звітні (податкові) періоди, з 01.01.15 р., погашаються з електронного ПДВ-рахунку платника податку. У свою чергу, суми ПДВ-зобов'язань, які платник визначив в уточнюючих розрахунках до декларацій з ПДВ, та суми ПДВ, донараховані платнику контролюючим органом за результатами перевірок (у т.ч. суми штрафів та пені), сплачуються з його поточного, а не з електронного рахунку.

Державна фіскальна служба України в категорії 101.30 Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу повідомила, що  суми ПДВ, не сплачені платниками до бюджету у зв’язку з обкладенням ПДВ операцій із постачання ліків та медвиробів за ставкою 7%, є податковою пільгою. Адже, пояснюють фіскали, така ставка є нижчою за основну − 20-відсоткову.

Свою позицію аргументують нормою п. 30.9 Податкового кодексу України, де зазначено, що податкова пільга надається шляхом установлення зниженої ставки податку та збору.

Алгоритм розрахунку суми пільги фіскали надають такий:

СП = (V пост. − V прид.) х (розмір основної ставки податку − розмір зниженої ставки податку), де:

V пост. − обсяги операцій із постачання лікарських засобів та медичних виробів на митній території України, оподатковуваних за ставкою 7%, − із р. І «Податкові зобов’язання» податкової декларації з податку на додану вартість;

V прид. − обсяги операцій із придбання товарів/послуг, використаних в операціях із постачання лікарських засобів та медичних виробів (у т.ч. використаних для виготовлення таких засобів та виробів), оподатковуваних за ставкою 7%.

Державна фіскальна служба України на своєму  загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі роз'яснила правила формування податкового кредиту. З 1 січня 2015 р. заява про відмову постачальника надати податкову накладну (чи порушення порядку її заповнення або реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) не буде підставою для включення сум податку до податкового кредиту. Таке звернення лише дозволить контролерам провести документальну позапланову перевірку продавця та з’ясувати достовірність і повноту нарахування ним податкових зобов’язань.

Таку думку фіскали обґрунтовують тим, що відкоригований п. 201.10 Податкового кодексу України нічого не говорить про можливість віднести до податкового кредиту суми, за якими платник подав скаргу на постачальника за його відмову видати податкову накладну (чи порушення порядку її заповнення або реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Державна фіскальна служба України у своєму листі  «Щодо проблемних питань адміністрування податків і зборів»  від 03.12.14 р. № 136/6/99-95-42-03-16 повідомила свою позицію щодо деяких проблемних питань, які виникають у процесі адміністрування податків і зборів.

Так, з 01.01.15 р. скарга на постачальника за формою додатка Д8 до декларації з ПДВ не дає право на податковий кредит, оскільки суперечить принципам системи електронного адміністрування ПДВ.

Подання повідомлення за ф. № 20-ОПП у електронному вигляді буде реалізовано за наявності фінансування цієї пропозиції.

Впроваджується сервіс оповіщення платника податку на додану вартість про зняття з ПДВ-рахунку коштів для здійснення оплати ПДВ.

З метою запобігання збільшення кількості порушень щодо здійснення видаткових операцій за рахунком платника податків сума штрафу згідно з п. 118.2 ПКУ для банків та фінустанов не підлягає зменшенню.

ПДФО

Кабінет Міністрів України постановою «Про затвердження переліку потреб, сума благодійної допомоги для задоволення яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб» від 26.11.14 р. затвердив перелік потреб, суму благодійної допомоги для задоволення яких не обкладають податком на доходи фізосіб.

Зокрема, забезпечення продуктами харчування (крім алкогольних, слабоалкогольних напоїв), забезпечення дитячими товарами та дитячим харчуванням, відновлення втраченого майна тощо.

При цьому сума цієї благодійної допомоги не повинна сукупно перевищувати протягом звітного (податкового) року 1 тис. розмірів мінімальної зарплати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (у 2014 р. − 1 млн 218 тис. грн).

Якщо благодійна допомога буде більша, ніж установлений розмір, суму перевищення оподаткують за ставкою 15% (17% − якщо перевищення становитиме десятикратний розмір мінзарплати). А платник буде змушений подати річну податкову декларацію із зазначенням сум благодійної допомоги.

Державна фіскальна служба України у листі «Щодо благодійної допомоги, що надається благодійником - юридичною особою на користь платників податку - учасників бойових дій або на користь членів сімей таких учасників бойових дій» від 05.11.14 р. № 6280/6/99-99-17-03-03-15 повідомила, благодійну допомогу таким фізособам не обкладають податком на доходи (пп. 165.1.54 ПКУ) за умови цільового використання одержаних коштів (пп. 170.7.8 ПКУ).

Податківці зауважили: контроль за цільовим використанням фізособами одержаної благодійної допомоги покладено на благодійника-юрособу. Одержувач допомоги повинен підтвердити благодійнику свій статус учасника бойових дій, а члени сімей — родинний зв’язок із ним.

І тільки після того як одержувач благодійної допомоги підтвердить благодійнику цільове використання одержаних коштів, юрособа-благодійник записує суми допомоги у податковому розрахунку ф. № 1ДФ з ознакою доходу «169».

Податок на прибуток

Державна фіскальна служба України у листі «Про надання методологічної допомоги» від 12.11.14 р. № 10346/7/99-99-15-02-01-17 повідомила, що залишок авансових внесків при виплаті дивідендів, на який не зменшили суми зобов’язань з податку на прибуток у звітному періоді не формує надміру сплачену суму податку. Його акумулюють у декларації звітного періоду, а в подальшому – враховують у зменшення зобов’язань з податку на прибуток наступних податкових періодів згідно з пп. 153.3.4 ПКУ.

Державна фіскальна служба України «Про сплату консолідованого податку на прибуток» від 03.12.14 р. № 13127/7/99-99-19-02-01-17 зазначила, що платники консолідованого податку на прибуток на материковій Україні, які мають відокремлені підрозділи в Криму, сплачують його тільки за своїм місцезнаходженням та розташуванням «материкових» філій. При цьому показників кримських відокремлених підрозділів у звітності не враховують. Адже, як уже було повідомлено, останні не можуть сплачувати консолідований податок на прибуток. У свою чергу, кримські підприємства, в яких є філії на материковій Україні, сплачують такий податок самостійно за своїм місцезнаходженням. А їх відокремлені підрозділи − за своїм місцезнаходженням як окремі платники податку.

ЄСВ

Державна фіскальна служба України на загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі роз'яснила, що суми єдиного внеску, сплачені з 14 квітня 2014 протягом дії АТО тамтешніми підприємствами, поверненню не підлягають. У рахунок майбутніх платежів зазначені суми єдиного внеску теж не зараховують.

Таку позицію податківці пояснюють тим, що обчислений та сплачений єдиний внесок на нараховану зарплату (дохід, грошове забезпечення) не вважають надміру або помилково сплаченими коштами.

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників» від 24.11.14 р.  № 1162 затвердило Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників відповідно. Отже, відтепер облік платників єдиного внеску, як і раніше, ведуть податківці. Наразі чітко зазначено, на основі яких документів вони ведуть такий облік:

1. коди з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України − для платників юросіб та відокремлених підрозділів;

2. реєстраційні номери облікових карток платників податків фізосіб або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відповідну відмітку в паспорті про відмову від такого реєстраційного номера);

3. реєстраційні (облікові) номери платників податків, які присвоюють інвесторам (операторам) за угодою про розподіл продукції, дипломатичним представництвам і консульським установам іноземних держав.

Для осіб, які мають намір здійснювати незалежну профдіяльність, вказано термін, протягом якого вони повинні подати заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ.

Цей термін становить 10 календарних днів після держреєстрації незалежної профдіяльності.

Детальніше окреслено терміни, у які фіскали видають довідку про відсутність заборгованості по єдиному внеску за формою № 3-ЄСВ при закритті юрособи чи припиненні діяльності підприємця.  Її видають відповідальній особі платника єдиного внеску не пізніше третього робочого дня, що настає за днем реєстрації довідки в податковій. Складають довідку після того, як платнику єдиного внеску провели позапланову документальну перевірку щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску та він погасив заборгованість згідно з актом перевірки (якщо така є). Після закінчення триденного строку довідку направляють поштою за місцезнаходженням платника.

На погашення згаданої заборгованості платнику єдиного внеску дали 10 робочих днів після проведення перевірки. При порушенні цього строку контролери надсилають голові ліквідаційної комісії відмову у видачі вказаної довідки за формою  № 4-ЄСВ.

Мобілізація та АТО

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції» від 30.10.14 р.  № 1089.

Мінфін України затвердив Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі – Реєстр). У ньому мають зареєструватися особи, які на добровільних засадах збирають кошти, майно для відправлення в зону АТО та надання допомоги вимушеним переселенцям. Лише в цьому випадку таку допомогу звільняють від оподаткування податком на доходи.

З-поміж іншого, новоспечений документ передбачає, що ДФС створює та адмініструє Реєстр в електронній формі і щодекади оприлюднює його на своєму веб-сайті. Відомості про волонтерів АТО, що містяться в Реєстрі та не оприлюднюються, є інформацією з обмеженим доступом.

Для включення до Реєстру фізособа-благодійник подає до органу ДФС:

– заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції за формою № 1-РВ;

– оригінал та копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізосіб — платників податків, або сторінки паспорта, до якої внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, або сторінки паспорта, до якої внесено відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;

– довідки (довідку) про відкриття/закриття рахунка фізособою за формою № 4-РВ (додаток 4), що призначений для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, що були закриті до 21 листопада 2013 року).

Документи можуть бути подані особисто, поштою або через уповноважену особу. При цьому якщо фізособа подає документи особисто, то мусить пред’явити паспорт, поштою – надати копію паспорта.

Державна фіскальна служба України  наказом «Про внесення змін до окремих наказів ДФС України» від 15.12.14 р. № 367  змінила юрадреси деяких ДПІ у Луганській та Донецькій областях.

ДФСУ привела свої накази щодо дії її територіальних органів у зоні проведення АТО у відповідність до розпорядження КМУ 'Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження' від 07.11.14 р. № 1085-р.

Як наслідок, було оновлено перелік територіальних органів, у яких змінено юридичні адреси та на які покладено виконання функціональних обов'язків.

Тимчасово окуповані території

Кабінет Міністрів України постановою “Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції” від 05.11.14 р. № 637, постановив, що усі соцвиплати від держави переселенці з Криму та сходу зможуть отримувати за місцем перебування на відповідному обліку, що підтверджується довідкою.

У разі видачі такої довідки до 31.12.14 р. Соціальні виплати, призначені або продовжені переселенцям до набрання чинності цією постанови, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування).

Наголошуємо, що довідка має бути оформлена згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.14 р. № 509.

Контроль і відповідальність

Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955» від 12.11.14 р. № 639 відкоригував  постанову «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» від 17.11.08 р. № 955.

Зокрема, з неї вилучили норму про те, що вітчизняні ліки та медвироби, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), оптово-відпускна ціна на які нижча ніж 12 гривень за одну упаковку, не потрапляють під держрегулювання цін.

З нового року ціни на такі ліки підлягатимуть держрегулюванню на рівні з усіма іншими. Рівень торгової (роздрібної) надбавки до закупівельної ціни на них становитиме від 10 до 25%.

Праця та заробітна плата

Федерація профспілок України на своєму офіційному сайті повідомила, що Правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі Фонд) вирішило подовжити у 2015 році дію мінімального розміру допомоги по безробіттю на рівні 80% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Крім того, Правління Фонду передбачає, що наступного року ситуація на ринку праці буде складною та потребуватиме проведення оперативних заходів забезпечення соціального захисту населення. Тому для забезпечення фінстабільності було прийнято рішення звернутися до Мінсоцполітики з проханням розробити та внести до Уряду законопроект стосовно підвищення розміру частини єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у 2015 році.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України наказом “Про затвердження зміни до Національного класифікатора України ДК 003:2010” від 18.11.14 р. № 1361 затвердило Зміну № 2 до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій». Зміни наберуть чинності з 01.03.15 р.

Бухгалтерський облік і звітність

Державна фіскальна служба України наказом «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» від 11.12.14 р. № 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Держреєстр). У ньому уточнено перелік моделей РРО, які суб’єкти господарювання можуть використовувати при здійсненні розрахункових операцій.

Порівняно із попередньою редакцією Держреєстру, новоприйнятий поповнився новими моделями касових апаратів.

Державна служба статистики України наказом “Про перенесення робочих днів” від 16.12.14 р. № 394 перенесла граничні терміни здачі звітності.

Держстат України переніс граничні терміни подання форм держстатистичних спостережень, за якими передбачено звітування упродовж 1-2 та 7-9 січня 2015 року.

Крім того, в період новорічних святкувань є зміни в роботі органів державної статистики. Робочі дні перенесено з:

п’ятниці 2 січня – на суботу 17 січня;

четверга 8 січня – на суботу 31 січня;

п’ятниці 9 січня – на суботу 14 лютого.

Ринок фінансових послуг

Національний банк України постановою “Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України” від 01.12.14 р. № 758 звільнив благодійну допомогу, що надходить в інвалюті, від обов’язкового продажу на міжбанку.

Крім того, банкірам дозволили випускати іменні ощадні сертифікати, номіновані як у національній, так і в інших валютах, зі строком обігу не менше шести місяців. Причому погашення боргу за такими сертифікатами здійснюється банками без обмеження сум тільки після настання терміну, зазначеного в цьому сертифікаті. Зі старих знайомих обмежень Нацбанк зберіг вимогу щодо обов’язково продажу 75% інвалютних надходжень та 90-денний максимальний термін розрахунків за експортно-імпортними операціями. Валюти й надалі за один день під один паспорт можна купити не більше ніж на 3 тис. грн. А в касі чи банкоматі можна отримати не більше ніж 150 тис. грн на день.

Міністерство фінансів України наказом «Про внесення змін до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України» від 17.11.14 р. № 1139 внесло зміни до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну України від 22.06.12 р. № 758 (далі — Порядок № 758).

Зокрема, якщо клієнта Казначейства реорганізували та/або змінилося його найменування (без зміни коду за ЄДРПОУ), його рахунки в органі Казначейства не закривають. Це правило працює як для бюджетних, так і для небюджетних рахунків. Утім, протягом десяти днів після відповідних змін треба подати пакет документів, передбачений для відкриття рахунків (крім заяви про відкриття рахунків). Відповідно, реквізити рахунків не змінюються.

Інша справа, коли внаслідок змін клієнтові присвоюють новий код за ЄДРПОУ. Тоді йому доведеться закрити існуючі рахунки в Казначействі та відкрити нові.
Також у новій редакції викладено форму Договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування. Застосовувати його потрібно з 01.01.15 р.

Національний банк України листом “Про регламент роботи в період завершення звітного року” від 08.12.14 р. № 25-205/73085 установив для банківської системи особливий порядок роботи на 29−31 грудня 2014 року та 5, 6 і 8 січня 2015 року. Зокрема, 29 та 30 грудня СЕП прийматиме початкові платежі до 22:00 год. Система підтвердження угод на міжбанку 29.12.14 р. працюватиме до 17:00 год, а 30.12.14 р. взагалі буде вихідною. Банківський день у СЕП 31.12.14 р. та операційний день депозитарію НБУ закінчиться о 15:00 год. Усі розрахунки з клієнтами банкіри мають закінчити 30.12.14 р.

Робочий день п'ятниці (02.01.15 р.) для банківської системи перенесено на суботу (17.01.15 р.). 05.01.15 р. банківські установи працюватимуть без клієнтів, 6 і 8 січня банківська система працюватиме у звичайному режимі.

На період 1−7 січня 2015 р. (включно) банкіри мають забезпечити безперебійну роботу банкоматів.

Окрім того, з 1 по 5 січня 2015 р. та 07.01.15 р. Нацбанк дозволив банкам у разі потреби здійснювати валютно-обмінні операції з готівковою іноземною валютою в пунктах обміну іноземної валюти.

Інше

Верховна Рада України Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування» від 20.10.14 р. № 1709-VII спростила процедуру оформлення спадщинита реєстрації прав спадкоємців на успадковане ними нерухоме майно у сільських населених пунктах. Зокрема, відповідні повноваження надано органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів.

Право оформити спадщину матимуть уповноважені посадовці органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше 3 років, пройшли протягом року стажування у держнотконторі або в приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують у системі Мін’юсту, та склали іспит зі спадкового права.

Також зазначені особи здійснюватимуть держреєстрацію прав власності на нерухомість, успадковану спадкоємцями першої та другої черги за законом (як у випадку спадкування ними за законом, так і у випадку спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також щодо реєстрації прав власності на частку у спільному майні подружжя в разі смерті одного із подружжя.

Крім цього, оцінку успадкованого майна можна не здійснювати, якщо у разі спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як у випадку спадкування ними за законом, так і у випадку спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також при спадкуванні власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою.

Кабінет Міністрів України постановою «Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України» від 09.12.14 р. № 695 представив свою програму роботи.

Уряд пропонує вже у 2015 році, зокрема:

— скоротити кількість контролюючих органів до 28;

— децентралізувати владу шляхом внесення змін до Бюджетного й Податкового кодексів України, а також здійснити децентралізацію повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю;

— запровадити новий закон про державну службу. Також планується упродовж наступних двох років скоротити держсектор на 10%, збільшивши за рахунок цього зарплату держслужбовця;

— зменшити кількість податків з 22 до 9 із одночасним зменшенням удвічі ставки єдиного податку;

— зменшити ставку єдиного внеску до 15% та об’єднати всі фонди соціального страхування;

— ухвалити новий Трудовий кодекс.

Крім того, у наступні два роки Кабмін планує запровадити мораторій на перевірки контролерів (на 2015–2016 роки), запровадити електронне врядування, реформувати правоохоронну (перетворити міліцію на поліцію та створити Національне бюро розслідувань) і судову системи.

Реформувати планують системи освіти й охорони здоров’я. Зокрема, у 2016 р. Уряд планує ввести незалежну систему оцінки якості вищої освіти й нові правила акредитації та ліцензування вишів. А вже у 2017 р. заплановано створити єдину трирівневу систему лікарень: місцеві лікарні – регіональні лікарні – національні референтні центри.

Державна казначейська служба України наказом «Про внесення змін до наказу Державної казначейської служби України від 29.07.2014 № 214» від 28.11.14 р. № 327 розширила запроваджений нещодавно порядок обслуговування розпорядників бюджетних коштів за принципом «єдиного вікна». Тож із 1 січня 2015 р. за таким принципом в апараті Казначейства за бажанням можуть обслуговуватися усі розпорядники бюджетних коштів.

Нагадаємо, у липні 2014 року Казначейство запровадило пілотний проект з казначейського обслуговування окремих розпорядників бюджетних коштів за принципом «єдиного вікна». Усю необхідну для реєстрації та погашення бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань інформацію  можна передати казначеям через «єдине вікно».

Міністерство юстиції України наказом «Про внесення змін до Вимог щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу» від 10.12.14 р. № 2095/5 уточнило порядок написання назви юрособи.

Відкориговано Вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу, затверджені наказом Мін’юсту України від 05.03.12 р. № 368/5 (далі – Вимоги № 368).

Відповідно до зміненого документа:

– найменування адвокатського бюро повинно включати прізвище адвоката, який його створив; – якщо юрособа не отримала статус волонтерської організації, вона не може використовувати словосполучення «волонтерська організація» у своїй назві чи діяльності;

 – суб’єкти господарювання можуть використовувати словосполучення «холдингова компанія» («державна холдингова компанія») та його похідні тільки якщо їхні установчі документи і діяльність відповідають вимогам Закону України «Про холдингові компанії в Україні» від 15.03.06 р. № 3528-IV.

Водночас великі та малі літери, вказані в установчих документах та реєстраційній картці, вважають тотожними.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра