Огляд законодавства

Огляд законодавства за вересень 2014 року

Податки

ПДФО та податок на прибуток

Верховна Рада України більшістю голосів  прийняла законопроект № 4455а, яким звільнено від обкладення податком на доходи благодійну допомогу, надану в період проведення АТО та до 31 грудня року, що настає за роком, у якому її завершено:

— військовослужбовцям (резервістам, військовозобов'язаним) та працівникам Збройних Сил України, Нацгвардії України, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Держприкордонслужби України;

— особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС України, Управління держохорони України, Держспецзв'язку України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і беруть (брали) безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах АТО;

— працівникам підприємств, установ, організацій, які залучаються та беруть (залучалися та брали) безпосередню участь у АТО в районі її проведення у порядку, установленому законодавством;

— членам сімей усіх згаданих учасників бойових дій, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я, загинули під час участі в АТО, участі в забезпеченні її проведення, померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в АТО, забезпеченні її проведення.

Законопроектом надано податкові пільги зі сплати податку на прибуток суб’єктам господарювання, які надають благодійну допомогу учасникам АТО, а також уточнили порядок надання та оподаткування благодійної допомоги волонтерами.

На період проведення АТО дозволено без обмежень включати до інших витрат звичайної діяльності (пп. «а» пп. 138.10.6 Податкового кодексу України) суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, установленим Кабміном України, добровільно перерахованих (переданих) військовим.

Отже, Збройним Силам України, Нацгвардії України, СБУ, Службі зовнішньої розвідки України, Держприкордонслужбі України, МВС України, Управлінню держохорони України, Держспецзв'язку України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їхнім з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів держбюджету, для потреб забезпечення проведення АТО.

ПДВ

Державна фіскальна служба України у листі від 26.05.2014 року № 9359/6/99-99-19-03-02-15 розглянула запит державного підприємства щодо обкладення ПДВ компенсації з плати за землю в ситуації, коли безпосередньо платником земельного податку є одне підприємство, а ділянка використовується іншим підприємством, створеним в результаті реорганізації першого.

ДФС відзначила, що оскільки виплата такої компенсації не є операцією з постачання послуг, то в базу оподаткування вона не включається і ПДВ не обкладається.

У той самий час, раніше у своїх роз'ясненнях податківці стверджували, що не обкладаються ПДВ тільки суми компенсації  з плати за землю, тільки якщо орендодавцем є бюджетна організація. За інших умов компенсація обкладається ПДВ на загальних підставах.

Відповідно, в цій ситуації підприємствам-орендодавцям, якщо тільки вони не є бюджетними організаціями, варто отримати від ДФСУ індивідуальну податкову консультацію стосовно обкладання ПДВ сум компенсації по земельному податку.

Кабінет Міністрів України постановою «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків» від 03.09.14 р. № 410 затвердив новий перелік медвиробів, постачання та імпорт яких обкладають за заниженою ставкою ПДВ. Новий перелік має повноцінний набір найменувань медвиробів, хоча й  порівняно з попередніми переліками зазнав  суттєвого скорочення. 

Зокрема, сюди не потрапили соски та пелюшки для немовлят, тож їх продаж обкладатимуть за ставкою 20%.

Податок на нерухоме майно

Міністерство фінансів України наказом від 01.07.14 р. № 735  «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» затвердив нову форму зазначеної декларації. Бланк документа привели у відповідність із чинним законодавством. Якщо точніше, то із нормами п. 25 р. І Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.14 р. № 1166-VІІ.

Важливо, що  у разі звітування за новостворені (нововведені) об'єкти житлової нерухомості або при переході права власності на об'єкт житлової нерухомості протягом звітного року, в Податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), позначатимуть лише місяць, починаючи з якого відбулися такі зміни. Попередньо платники мали  зазначати і число, і місяць.

Графу 2 «Житлова площа об'єкта житлової нерухомості» перейменували, і в новій формі вона називається «Загальна площа об’єкта житлової нерухомості». Окрім цього, у табличну частину Декларації додали дві нові графи: «Код пільги» (гр. 5) та «Сума пільги зі сплати податку» (гр. 6).

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування

Військовий збір

Державна фіскальна служба України надала роз'яснення 'Чи підлягає оподаткуванню військовим збором матеріальна допомога?' від 10.09.14 р. Фіскали роз’яснили: разову благодійну допомогу, яку надає роботодавець працівникам, не потрібно обкладати військовим збором. Адже, як наголошують податківці, благодійна допомога – не зарплата або інша виплата, пов’язана з трудовими відносинами. Відповідно вона не є об'єктом оподаткування військовим збором.

Єдиний соціальний внесок

Кабінет Міністрів України постановою від 10.09.14 р. № 437 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України  від 15 квітня 2013 р. № 347» уніс зміни до Порядку компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі за текстом – Порядок).

Норми Порядку привели у відповідність із Законом України «Про зайнятість населення» від 05.07.12 р. № 5067-VI.

Так, компенсацію єдиного внеску роботодавці отримуватимуть до 30 числа місяця, наступного за місяцем подання до територіальних органів ДФС України звіту за ф. № Д4 (місячна), за умови підтвердження даних Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування щодо заробітної плати працівника, із якої сплачено єдиний внесок. На даний момент кошти на рахунок роботодавця перераховують до 30 числа наступного за звітним місяця. Фактично урядовці збільшили строки отримання сум компенсації єдиного внеску.

Конкретизовано, що для компенсації єдиного внеску пріоритетний вид економічної діяльності роботодавця – суб’єкта малого підприємництва визначатимуть за основним видом його діяльності, відповідно до якого суб’єкту встановлюють клас профризику виробництва та розмір єдиного внеску.

Відповідно до зазначених змін викладено в новій редакції форму Довідки, на підставі якої центр зайнятості прийматиме рішення про виплату компенсації.  Роботодавці, серед усього, зазначатимуть там і відсоток єдиного внеску (тобто ставку залежно від класу профризику виробництва роботодавця). Також викладено в новій редакції і Перелік пріоритетних видів економічної діяльності для створення нових робочих місць суб’єктами малого підприємництва.

Мобілізація та АТО

Міністерство юстиції України видало наказПро проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням / місцем проживання яких є Донецька та Луганська області” від 15.08.14 р. № 1355/5, де визначили перелік реєстраційних служб та держреєстраторів юросіб та фізосіб-підприємців, місцезнаходженням або місцем перебуванням яких є Донецька або Луганська обл. Перелік складається з 67 позицій.

Торгово-промислова палата України зменшила кількість документів, які заявник має надати, аби підтвердити форс-мажор для відстрочки сплати податків. Метою таких дій стало полегшення роботи підприємств, які потрапили в складні умови на сході країни.

Також з 25.07.14 р. на період проведення АТО діє тимчасовий тариф на послуги з підтвердження форс-мажорних обставин за зверненням платників податків, які перебувають у зоні АТО, на предмет продовження граничних строків подання податкової звітності та відстрочення виконання грошових податкових зобов'язань. Тепер він знижений до 240 грн.

Отримати будь-яку необхідну інформацію щодо питань підтвердження форс-мажорних обставин можна, зателефонувавши на спеціальну гарячу лінію, яка працює в ТПП України: (044) 278-28-31.

Національний банк України у своєму листі «Щодо листа Міністерства оборони України від 21.08.14 № 322/2/7142» від 02.09.14 р. № 18-112/48620 роз’яснив, якими документами можна підтвердити призов під час мобілізації та проходження військової служби для звільнення від нарахування штрафів, пені та процентів за користування кредитом.

Отож, військовий квиток із записами про дату та підставу призову або проходження військової служби є основним документом, який підтвердить статус призовника чи військовослужбовця.

Також для таких цілей можуть використовувати довідку про призов військовозобов'язаного на військову службу, видану військовим комісаріатом або військовою частиною, а для резервістів – витяг із наказу або довідку про зарахування до списків військової частини, які видаються військовою частиною.

Зауважимо: що їх можуть видавати й родичам військовозобов'язаних та резервістів для пред'явлення за місцем вимоги.

Кабінет Міністрів України  постановою 'Про затвердження Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення' від 20.08.14 р. № 413 затвердив Порядок, який визначає процедуру надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції (далі − АТО), забезпеченні її проведення.

Статус учасника бойових дій отримають:

— військовослужбовці (резервісти, військовозобов’язані) та працівники ЗСУ, Нацгвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, особам рядового і начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління держохорони, Держспецзв’язку, ДСНС, ДПтС, які брали безпосередню участь та забезпечували проведення АТО, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення;

— працівники підприємств, які залучалися і брали безпосередню участь в АТО в районах її проведення. 

Власне, приймати рішення про надання статусу учасника бойових дій буде міжвідомча комісія з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій. Її створення поклали на плечі Держслужби у справах ветеранів війни та учасників АТО. Одна з головних умов надання статусу учасника бойових дій – подання командиром військової частини (органу, підрозділу) або іншим керівником установи всіх необхідних документів, які б підтверджували безпосередню участь підлеглого у АТО.

Це можуть бути: витяги з наказів, директив, розпоряджень, посвідчень про відрядження, журналів бойових дій, бойових донесень, дислокацій, книг нарядів, графіків несення служби, звітів, зведень, донесень, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень. Якщо ж командир або керівник не надали комісії всіх необхідних документів, особа яка брала участь в АТО, може це зробити самостійно. 

Кабінет Міністрів України  затвердив постанову 'Про затвердження Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі звільнення військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією' від 17.09.14 р. № 460.  Документом було прийнято рішення про виплату одноразової грошової допомоги демобілізованим військовослужбовцям, призваним на військову службу у зв’язку з мобілізацією (крім військовослужбовців строкової військової служби). 

Розмір допомоги становить 4% місячного забезпечення (без урахування винагород) за кожний повний місяць служби, але не менше 25% місячного грошового забезпечення.  До розрахунку приймається період з першого дня призову на службу без врахування періоду служби в мирний час. 

При цьому грошова допомога не виплачується у зв’язку із службовою невідповідністю, позбавленням військового звання або у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав чинності.

Міністерство оборони України  у роз'ясненні «Актуальні питання щодо соціального та правового захисту осіб, які беруть участь в антитерористичній операції» повідомило, що на даний момент добровольці, з яких були сформовані спецпідрозділи територіальної оборони, не мають чітко визначеного юридичного статусу. Тож чинне законодавство не передбачає визнання їх учасниками бойових дій, тож добровольці позбавлені відповідних пільг і виплат у разі поранення чи загибелі.

У парламенті зареєстровано законопроект про визнання учасниками бойових дій осіб, які у складі добровольчих формувань територіальної оборони були залучені державними або громадськими організаціями або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України та брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції.

Тимчасово окуповані території

Кабінет Міністрів України постановою  «Про внесення змін до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу» від 27.08.14 р. № 403 спростив реєстрацію переселенців у центрах зайнятості.

Відтепер особи, що змушені були залишити зону АТО та тимчасово окуповані території, для отримання статусу безробітного не зобов’язані подавати:

  • документи, що підтверджують факт звільнення (припинення зайнятості), періоди трудової діяльності та страхового стажу;
  • довідку про припинення ведення особистого селянського господарства або вихід із такого господарства.

Перереєстрація переселенців із Криму здійснюється в центрах зайнятості за місцем їх проживання чи перебування.

Що стосується виплат по безробіттю, то переселенці із зони АТО можуть отримати їх у центрах зайнятості за місцем їх фактичного перебування без зняття з обліку з попереднього.

Верховна Рада України прийняла Закон України  «Про внесення змін до Закону України 'Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України' щодо місця перебування та права на освіту» від 12.08.14 р. № 1635-VII.  Документом урегульовано правові відносини та порядок дій для громадян, які покинули окуповану територію для навчання на материковій Україні.

Так, за зверненням цих громадян підрозділи міграційної служби видають довідки, що підтверджують місце їх перебування. Такі довідки видають їм у день звернення на підставі паспорта громадянина України чи іншого передбаченого законодавством ідентифікуючого документа та письмової заяви, в якій зазначають фактичну адресу. При цьому відомості (відмітка) про місце перебування такої особи не вносять до її паспорта.

Зазначені особи мають право на навчання (продовження навчання) за рахунок коштів держбюджету відповідно до затверджених умов прийому на навчання на відповідний рік. Такі особи мають право отримати місця у гуртожитках на час навчання.

Якщо вони не потрапили до списку держзамовлення для навчання за рахунок бюджету, за зверненням вишу центральний орган виконавчої влади надає (розміщує) додаткові місця держзамовлення з урахуванням напряму, обраного абітурієнтом, у порядку, встановленому КМУ.

Контроль і відповідальність

Президент України підписав Закон України “Про санкції” від 14.08.14 р. № 1644-VІІ. Так, з 12 вересня 2014 року можуть застосовуватися санкції з боку України проти країни-агресора.

Метою закону є захист національних інтересів, нацбезпеки, суверенітету і територіальної цілісності України, протидія терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів наших громадян.

Санкції можуть застосовуватися з боку України стосовно країн, які здійснюють терористичну діяльність, іноземних юросіб, юрособи, що знаходиться під контролем іноземної юрособи чи фізособи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства.

Закон про санкції передбачає 25 видів санкцій для країни-терориста та іноземних юросіб, які становлять загрозу для України.

Відповідні пропозиції щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій виносяться ВРУ, Президентом України, Кабміном, НБУ, СБУ. Розглядати пропозиції буде Рада національної безпеки та оборони України. 

Кабінет Міністрів України постановою 'Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами' від 13.08.14 р. № 408 визначив, кому Уряд видаватиме “добро” на перевірку платників податків.

У зв'язку із запровадженням статті 31 Закону 'Про Державний бюджет України на 2014 рік' обмежень на проведення перевірок держінспекціями та іншими контролюючими органами Кабмін затвердив перелік, згідно з яким надаватиме дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців. До переліку включили 61 контролюючий орган.

Крім того, урядовці зазначили: у разі, проведення перевірок за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України, дозвіл Кабміну не потрібен.

Угода з ЄС

Верховна Рада України ратифікувала угоду про асоціацію з Європейським Союзом. За таке рішення проголосувало 355 народних депутатів.

Президент України підписав документ прямо в залі Парламенту. У Європарламенті за ратифікацію проголосували 535 депутатів.

Підписавши закон, Петро Порошенко заявив про те, що всі необхідні процедури виконано і угода набере чинності з 1 листопада 2014 року.

Праця та заробітна плата

Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу» від 27.08.14 р. № 403 встановив, що термін 30 днів, протягом якого безробітні мають хоча б один раз відвідати центр зайнятості, може бути продовжено у випадку:

— наявності поважних причин. При цьому така поважна причина обов’язково має бути підтверджена відповідними документами. До поважних причин відносять: хворобу громадянина, смерть членів сім’ї та родичів, догляд за хворою дитиною віком до 14 років, відвідування лікарні, судових та правоохоронних органів, районних військкоматів, інших державних установ та інші обставини, які унеможливлюють відвідування центру зайнятості;

— дії обставин непереборної сили. Громадяни можуть не з’являтися до центру зайнятості й у випадку надзвичайної ситуації. Її виникнення на запит центру зайнятості підтверджується відповідним органом влади.

Міністерство фінансів України листом від 01.09.14 р. № 31-08040-06-3/22381 «Щодо працевлаштування громадян з зони АТО» повідомило: оформлення на роботу громадян із зони АТО без трудових книжок можливе тільки за сумісництвом. 

Разом із цим відомство нагадало, що робота на умовах сумісництва повинна тривати не більше половини місячної норми робочого часу. Тобто громадян із зони АТО можна оформити на роботу за сумісництвом максимум на півставки.

Міністерство соціальної політики України листом «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2015 рік» від 09.09.14 р. № 10196/0/14-14/131 оприлюднило норми тривалості робочого часу на наступний рік. Залежно від тривалості робочого тижня вона становить:

при 40-годинному робочому тижні − 2004,0 годин;

при 39-годинному робочому тижнi − 1957,8 години;

при 38,5-годинному робочому тижнi − 1932,7 години;

при 36-годинному робочому тижнi − 1807,2 години;

при 33-годинному робочому тижнi − 1656,6 години;

при 30-годинному робочому тижнi − 1506,0 годин;

при 25-годинному робочому тижнi − 1255,0 годин;

при 24-годинному робочому тижнi − 1204,8 години;

при 20-годинному робочому тижнi − 1004,0 годин;

при 18-годинному робочому тижнi − 903,6 годин.

На підприємствах, в установах, організаціях робота не проводиться у такі святкові й неробочі дні (ст. 73 Кодексу законів про працю України, далі − КЗпП):

1 сiчня − Новий рiк;

7 сiчня − Рiздво Христове;

8 березня − Мiжнародний жiночий день;

12 квiтня − Пасха (Великдень);

1 i 2 травня − День мiжнародної солiдарностi трудящих;

9 травня − День Перемоги;

31 травня − Трiйця;

28 червня − День Конституцiї України;

24 серпня − День Незалежностi України.

Якщо святковий чи неробочий день припадає на вихiдний, останній переноситься на наступний пiсля святкового або неробочого (ч. 3 ст. 67 КЗпП). Тому за графiком п’ятиденного робочого тижня з вихiдними днями у суботу та недiлю у 2015 роцi:

 — вихiдний день у недiлю 8 березня має бути перенесений на понедiлок 9 березня;

 — вихiдний день у недiлю 12 квiтня має бути перенесений на понедiлок 13 квiтня;

 — вихiдний день у суботу 2 травня має бути перенесений на понедiлок 4 травня;

 — вихiдний день у суботу 9 травня має бути перенесений на понедiлок 11 травня;

 — вихiдний день у недiлю 31 травня має бути перенесений на понедiлок 1 червня;

 — вихiдний день у недiлю 28 червня має бути перенесений на понедiлок 29 червня.

Ринок фінансових послуг

Національний банк України постановою «Про введення додаткових механізмів для стабілізації грошово-кредитного та валютного ринків України» від 29.08.14 р. № 540 обмежив видачу інвалюти. Зокрема, один банк може продати інвалюту особі за один операційний день у сумі, еквівалентній не більше 15 тис. грн.

Крім того, обмежили видачу коштів з банківських рахунків через каси та банкомати. Так, нацвалюту банки мають видавати одній особі у сумі до 150 тис. грн на добу. Але ця вимога не стосується видачі коштів, зокрема, на виплату зарплати, пенсії, стипендії, інших соціальних виплат.

Постановою також обмежили перекази інвалюти (за дорученням фізосіб) із поточного рахунку за неторговельними операціями. Тепер їх здійснюють на суму, що в еквіваленті:

— не більше 15 тис. грн за 1 операційний день — без підтвердних документів (але з документами, що підтверджують джерела походження коштів для фізосіб-нерезидентів);

— більше 15 тис. грн, але не більше 150 тис. грн на місяць (на підставі підтвердних документів для фізосіб-резидентів).

Останнє обмеження суми не поширюється, зокрема, на оплату витрат:

— на лікування в закордонних медзакладах та транспортування хворих;

— пов’язаних зі смертю за кордоном;

— на навчання.

Постановою продовжено операційний день банків. Відтепер він триватиме

до 18:00. Операції, здійснені після закінчення операційного дня, слід відображати наступного дня. Постанова набрала чинності 02.09.14 р. та діє включно до 02.12.14 р.

Національний банк України  постановою “Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 20 серпня 2014 року № 515” від 28.08.14 р. № 534 запровадив низку новел.

Новим документом Нацбанк посилив свою постанову “Про врегулювання ситуації на валютному ринку України” від 20.08.14 р. № 515, яка передбачає 100%-вий продаж валютної виручки експортерів (раніше − 50%).

Зокрема, з’явилися додаткові обмеження та заходи контролю з боку регулятора. Відтепер банкірам заборонено надання кредитів в інвалюті юрособам, фізособам-підприємцям та постійним представництвам юросіб-нерезидентів з метою використання цієї валюти на внутрішньому ринку України. Виняток − погашення клієнтами своїх зовнішньоекономічних зобов’язань. За порушення постанови регулятор застосовуватиме жорсткі заходи впливу, включно до відкликання генліцензії на здійснення валютних операцій.

Національний банк України  постановою «Про внесення зміни до постанови Правління НБУ від 20.08.14 р. № 515» від 09.09.14 р. № 557 скасував свою нещодавню заборону кредитувати в інвалюті юросіб, фізосіб-підприємців та постійні представництва юросіб-нерезидентів з метою використання цієї іноземної валюти на внутрішньому ринку України.

Тож ці госпсуб’єкти зможуть отримувати інвалютні кредити не лише для оплати своїх зовнішньоекономічних зобов'язань, а й для використання на українському внутрішньому ринку.

Інше

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики постановою 'Про встановлення граничного рівня ціни на природний газ для промислових споживачів та інших суб’єктів господарювання' від 27.08.14 р. № 1154, постановою 'Про встановлення граничного рівня ціни на природний газ для установ та організацій, що фінансуються з державного і місцевих бюджетів' від 27.08.14 р. № 1153 встановила нову ціну на природний газ для промислових споживачів, а також для установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджетів. Таке рішення є цілком прогнозованим та передбачає підвищення ціни на газ.

Зокрема, з 01.09.14 р. для зазначених юросіб ціна 1 тис. м3 становить 4874,00 грн. Нагадаємо, раніше природний газ для цієї категорії споживачів коштував 4724,00 грн за 1000 м3.

Ціни зазначені без урахування ПДВ, 2% збору у вигляді цільової надбавки до чинного тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, тарифів на послуги з транспортування, розподілу і постачання природного газу за регульованим тарифом.

Президент України підписав Закон №1654-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення реалізації прав підприємств, установ та організацій громадських організацій інвалідів на пільгове оподаткування».

Згідно з ним товари та послуги, виготовлені безпосередньо підприємствами та організаціями громадських організацій інвалідів, обкладатимуть ПДВ за ставкою 0% до 1 січня 2020 року.

Раніше таке пільгове оподаткування було дозволено до 1 січня 2015 року.

Верховна Рада України ухвалила Закон України 'Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо переведення садових і дачних будинків у жилі будинки та реєстрації у них місця проживання'.

Документом визначено, як перевести садові та дачні будинки в житлові.

Отже, громадяни мають право перевести дачні та садові будинки, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки. Для отримання рішення про переведення вони мають звернутися до відповідного органу міського самоврядування.

У свою чергу, тимчасово, до проведення реформи з питань адміністративно-територіального устрою, дачні поселення та садівницькі товариства в приміських зонах обліковують за тими населеними пунктами, з якими вони пов'язані в адміністративному або територіальному відношенні. Жителів таких поселень і товариств відносять до відповідного села, селища чи міста.

Також законодавчим актом уточнено зміст поняття «місце проживання фізичної особи» −  це житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.

Міністерство юстиції України наказом «Про внесення змін до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців» від 18.07.14 р. № 1158/5 вніс зміни до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

У базовому витягу більше не зазначатимуть дані про перебування фізособи–підприємця в процесі припинення підприємницької діяльності.

А от у розширеному витягу не вказуватимуть дату надходження від органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України до держреєстратора документів (повідомлень, інформації) у зв'язку з припиненням підприємницької діяльності підприємця, а також дані про перебування фізособи–підприємця в процесі припинення підприємницької діяльності, банкрутства.

Відомості з ЄДР, безоплатно отримані з офіційного веб-сайту розпорядника ЄДР, можна буде копіювати та роздруковувати.

Також на офіційному веб-сайті розпорядника ЄДР відображатимуть й відомості про дату відкриття виконавчого провадження (для незавершених виконавчих проваджень). А щодо фізособи-підприємця − місце проживання.

Торгово-промислова палата України рішенням Президії ТТП України «Регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)» від 15.07.14 р. № 40 (3) затвердила регламент засвідчення форс-мажорних обставин.

Документом, який засвідчує настання форс-мажору, є сертифікат про форс-мажорні обставини. У ньому зазначають дані заявника, сторони за договором (контрактом, угодою тощо), дату його укладення, зобов'язання, що за ним настало чи настане найближчим часом для виконання, його обсяг, термін виконання, місце, час, період настання форс-мажорних обставин, які унеможливили його виконання, докази настання таких обставин.

Для його отримання потрібно подати відповідну заяву та долучити відповідний пакет документів. Її розглянуть протягом десяти робочих днів, хоча можливий і терміновий розгляд (за підвищену плату).

Крім цього, право видавати сертифікати про форс-мажорні обставини мають уповноважені особи – працівники ТПП, які внесені до Реєстру уповноважених осіб (Реєстр фахівців ТПП України та регіональних ТПП, допущених до розгляду заяв із засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Кабінет Міністрів України  постановою «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» від 06.08.14 р. № 409 установив громадянам, які мають субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких надано пільги.

Наприклад, для користування послугами з газопостачання соціальні нормативи встановлено в такому розмірі: за наявності газової плити та централізованого гарячого водопостачання − 6 куб. м на одну особу; якщо є газова плита, але відсутні централізоване гаряче водопостачання та газовий водонагрівач − 9 куб. м на одну особу; якщо ж є газова плита та газовий водонагрівач − 18 куб. м на одну особу. При цьому раніше норми споживання газу за цих умов становили 9,8; 18,3 та 23,6 куб. м на одну особу відповідно.

Зауважимо, субсидію для відшкодування оплати вартості житлово-комунальних послуг призначатимуть у розмірі соціальних нормативів користування відповідними послугами.

Кабінет Міністрів України постановою від 14.09.2014 року № 455 затвердив положення про Державну службу фінансового моніторингу України (далі за текстом – ДСФМ).

Держфінмоніторинг є  центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.

Основними завданнями ДСФМ є:

-  реалізація державної політики в сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

- внесення на розгляд Міністра фінансів України пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

-  збір, оброблення і проведення аналізу інформації щодо фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, інших фінансових операцій або інформації, яка може бути пов'язана з підозрами в легалізації (відмиванні) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванні тероризму;  

-  створення і забезпечення функціонування єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансування тероризму.

Міністерство охорони здоров'я України наказом "Про затвердження Положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення" від 18.08.2014 № 574 оновило реєстр цін на лікарські засоби і медвироби.

Суттєвих змін реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення (далі за текстом – Реєстр цін) загалом не зазнав. Однак певні нові аспекти можна виділити. Реєстр цін ведеться і формується МОЗ в електронному вигляді. До реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби МОЗ може вносити зміни. Це відбувається, коли дані реєстраційного посвідчення на  лікарський засіб змінюються, а оптово-відпускна ціна на нього лишається незмінною.

Відомості про задекларовану зміну оптово-відпускної ціни на лікарський засіб або виріб медичного призначення можуть виключити з Реєстру цін на підставі заяви. Її подає власник реєстраційного посвідчення на лікарський засіб або свідоцтва про державну реєстрацію виробу медичного призначення.

Відомості про задекларовану зміну оптово-відпускної ціни на лікарський засіб і виріб медичного призначення декларуються відповідно до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, затвердженого постановою КМУ від 02.07.14 р. № 240, з 01.03.15 р. В іншому випадку, з 01.03.15 р. такі відомості підлягають вилученню з Реєстру цін.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра