Консалтинг

Як обрати консультанта для бізнесу: практичні поради

Консалтинг – не віяння моди, а ефективний інструмент, який допомагає бізнесу зростати та розвиватися, успішно долаючи кризи. Ринок консультаційних послуг в Україні бурхливо розвивається. Цьому сприяють умови нестабільності, у яких перебуває економіка країни. Коли кожне неправильне рішення може стати для бізнесу фатальним, багато власників розглядають витрати на консалтинг як вигідну інвестицію. Головне – використовувати його з розумом, тоді витрати на залучення консультанта окупляться досягненням бажаних цілей. Як обрати консультанта для компанії, який допоможе подолати складні виклики?

У яких випадках компанії необхідні консалтингові послуги

Консалтинг як професійна діяльність з самого початку створювався для бізнесу і входить у сектор B2B-послуг. Загальна причина звернення до консультанта одна – свого досвіду і знань не вистачає, щоб досягти певної мети.

Крім того, консалтинг – це фактично єдиний інструмент вирішення проблем або розвитку для компаній малого і середнього бізнесу, яким просто не по кишені тримати в штаті спеціаліста (команду), що буде безперервно відстежувати й виявляти проблеми, шукати методи їх вирішення та шляхи зростання. А в умовах високої динамічності, конкурентності та постійного розширення ринку без людей, які аналізують і знають бізнес (навіть маленький), побудувати успішну компанію фактично неможливо.

Як обрати консалтингову компанію

Процес вибору консалтингової компанії для співпраці можна поділити на два етапи. Спочатку слід скласти список із кількох потенційних партнерів, а вже потім обрати одну компанію, яка найкраще підходить для вирішення поставлених завдань.

Щоб обрати можливих претендентів, потрібно:

  • дізнатися, чи надає компанія необхідні послуги;
  • ознайомитися з кейсами, почитати відгуки реальних клієнтів;
  • оцінити кваліфікацію працівників та переконатися в наявності практичного досвіду;
  • замовити первинну консультацію або надіслати заявку з питанням щодо поставленого завдання;
  • попросити підготувати комерційну пропозицію.

На основі зібраної інформації слід скласти перелік із п’яти-шести потенційних партнерів. Після цього визначити для себе прийнятні терміни, умови та вартість проєкту, поспілкуватися з кожним претендентом (представником компанії-партнера), щоб оцінити підхід компанії – як вона планує виконувати ваше завдання, як виявлятиме проблеми, як передбачає оцінювати результат. Для вирішення складних завдань ліпше вибирати компанії, орієнтовані не тільки на розроблення, а й на впровадження змін.

Під час вибору потенційного партнера слід звернути увагу на рейтинги консалтингових компаній, які допоможуть знайти найкращих фахівців.

Вибираючи консалтингову компанію, можна керуватися тими самими правилами, що й вибираючи будь-якої іншої компанії у сфері послуг з урахуванням специфіки їх діяльності. Ці правила передбачають:

  • збір загальної інформації – відгуки в соціальних мережах, історію створення консалтингової компанії, наявність судових позовів, час роботи на ринку, чи проводився ребрендинг (якщо так, то чому) і взагалі все, що зможе видати всемогутній гугл, різні реєстри і бази даних. Окремо слід простежити, хто заснував компанію і чи не пов’язана вона з неконсалтинговими підприємствами. В ідеалі, консультант повинен бути незалежним;
  • аналіз штату – консультант повинен знати більше, ніж знаєте ви або ваші співробітники, тому консалтингові компанії складаються з топменеджерів, фахівців у вузькій сфері та з практичним досвідом діяльності й випускників престижних вузів;
  • оцінка портфоліо – будь-яке підприємство, особливо консалтингове, має портфоліо з виконаними проєктами, які відображають ефективність роботи в конкретних цифрах. Портфоліо дає змогу швидко оцінити, з ким працює компанія, які проблеми і наскільки вона може вирішити;
  • моніторинг клієнтської бази – крім вивчення портфоліо, додатково варто дізнатися, з якими клієнтами працюють консультанти, на яку галузь або регіон вони орієнтовані й чи не збанкрутували їхні клієнти. Робити це потрібно ще й тому, що в портфоліо потраплять лише найкращі роботи, які не відображають повної картини діяльності;
  • дослідження цінової політики – вартість послуг повинна відповідати класу компанії і формуватися з урахуванням об’єктивних чинників: складності проблеми, витраченого часу, можливого результату тощо. Заздалегідь вивчіть середні ціни по ринку і в разі сильного відхилення поцікавтеся, у чому причина цього.

Професійна консалтингова компанія зазвичай має всю зазначену вище інформацію в публічному доступі або надає її на першу вимогу клієнта. Відсутність даних щодо певного критерію оцінки повинна насторожити, особливо якщо немає об’єктивної причини для відмови в доступі до них.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра