Консалтинг

Які ризики для проєкту найнебезпечніші

Управління ризиками проєкту – це страховка, за допомогою якої можна вчасно врятувати важливий складник проєкту, будь то кошти чи час, або запобігти втраті репутації фірми під час надання послуг. До того ж профілактичні заходи часто обходяться дешевше, ніж вирішення проблем, що можуть виникнути. Які ризики для проєкту вважаються найбільш небезпечними?

Є багато типових ризиків, які можуть звести всі старання щодо втілення проєкту нанівець. Розглянемо основні загрози, які гублять розпочату справу.

Визначення проєкту

Першим і основним каменем спотикання є невизначеність: не продумано основні кроки, не опрацьовано ризики, не узгоджено ключовими учасниками план і алгоритм дій, не зафіксовано відповіді на основні питання.

  • Навіщо потрібен проєкт? Складно зрозуміти цілі проєкту і кінцевий результат від його реалізації.
  • Як виконувати проєкт? Будь-який проєкт можна виконувати безліччю способів з використанням різних підходів. Наприклад, змінювати вимоги до якості й охоплення, виконувати роботи швидше або повільніше, послідовно чи паралельно. А можна не витрачати час на роздуми, а поспіхом переходити до активних дій.
  • Що буде результатом проєкту? Якщо відповіді на це питання немає, незрозуміло, яким має бути кінцевий результат (продукт, послуга), відсутній єдиний продуманий, опрацьований, зафіксований образ. Якщо говорити про проєкти організаційних змін у компанії, то тут нерозуміння фінального продукту – звична справа.

Зусилля й ресурси можуть бути витрачені марно, якщо не здійснити належного планування конкретного проєкту перед прийняттям рішення про те, реалізовувати його чи ні. Отже, важливо з самого початку серйозно поставитися до планування проєкту. Це перший крок у процесі прийняття рішення про те, чи продовжувати його. Після розроблення плану він стає керівним документом. Хоча план являє собою динамічний документ, у який можна вносити зміни і в складанні якого бере участь велика кількість людей, він існує незалежно від будь-якого співробітника або робочої групи. План повинен визначати хід усіх робіт, які виконуються в межах проєкту.

Значення має також орієнтація на досягнення поставленої мети. Без мети проєкту, яка визначає й задає напрям робіт і взаємодію співробітників, люди топтатимуться на місці, а ресурси не будуть задіяні ефективно.

Команда проєкту

Управління проєктом неможливе без тісної взаємодії співробітників. Люди, що працюють над складними проєктами поодинці, іноді можуть робити героїчний внесок у спільну справу, але саме як єдине ціле в змозі досягти успіху.

Команда, яка працює над проєктом, повинна працювати як механізм, поєднуючи в собі експертизу і досвід з різних галузей знань, необхідних для вирішення проміжних цілей для досягнення мети. Відповідь на питання, хто і що повинен зробити для отримання результатів, – крок до успішного втілення задуманого. Ризик неправильної відповіді на це питання часто може бути пов’язаний з попередньою загрозою. Якщо незрозуміло, що потрібно зробити, то складно сказати, хто і що для цього повинен виконати саме сьогодні, саме тут. Стратегія в цій ситуації в більшості співробітників – очікування активних дій з боку інших членів команди. Неактивність, неготовність брати на себе відповідальність і йти вперед без підтримки однодумців – одна з великих проблем співробітників.

Ще один ризик: члени команди не можуть виконати завдання проєкту. Виконавці не мають достатньої компетенції, їх поставили на проєкт без розуміння можливостей.

Буває й так, що члени команди не хочуть виконувати завдання проєкту. Співробітники компетентні, але вони не розуміють, чому їм потрібно займатися саме цим проєктом, особливо якщо в них є основна робота.

Прийняття рішень

Одна з найпоширеніших перепон для втілення проєкту, коли керівництво затягує процес прийняття рішень. Якщо є проблема, зрозуміло, що її потрібно вирішувати, навіть зрозуміло, як, але рішення не приймається.

Інколи прийняття рішень блокується конфліктами між топменеджерами, підрозділами, членами команди.

Нерідко ключові рішення щодо проєкту часто і некеровано змінюються. Зміни – це нормально. Погано, якщо вони некеровані. На жаль, це дуже часте явище, особливо якщо вони стосуються важливих параметрів. Усі новації повинні застосовуватися керовано й організовано.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра