Право

Процедури публічних закупівель: відкриті торги

Кількість процедур закупівель в оновленому Законі України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі − Закон про публічні закупівлі) значно скоротилася. Так, замість п’яти видів процедур державних закупівель передбачається застосування двох конкурентних та однієї неконкурентної. Конкурентні процедури закупівель визначені − відкриті торги та конкурентний діалог, а неконкурентною публічною закупівлею є переговорна процедура закупівель. Розглянемо процедуру відкритих торгів детальніше.

Загальні умови

Відкриті торги здійснюються за такими надпороговими значеннями:

  • для звичайних замовників − 200 тис. грн або більше (робіт − 1,5 млн грн);
  • для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, − 1 млн грн чи більше (робіт – 5 млн грн).

Оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерна документація оприлюднюються не пізніше ніж за 15 календарних днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені в ч. 4 ст. 10 Закону про публічні закупівлі, але не пізніше 30 календарних днів у разі перевищення таких меж.

Для торгів понад 133 тис. євро (робіт – 5 150 тис. євро) оголошення про проведення процедури закупівлі обов’язково додатково оприлюднюється англійською мовою.

Визначено додаткові вимоги щодо змісту оголошення про проведення процедури відкритих торгів, а саме:

  • очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (далі − ПДВ) та інших податків і зборів;
  • розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках і грошових одиницях та математична формула, що буде застосовуватися під час електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки у разі застосування нецінових критеріїв.

Тендерна документація

Тендерна документація повинна містити:

  • проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
  • опис методики оцінки за критерієм «ціна» з інформацією про врахування ПДВ.

Вносити зміни до тендерної документації можна у трьох випадках:

  • за результатами звернень;
  • з власної ініціативи;
  • на підставі рішення органу оскарження.

Так, будь-який зареєстрований користувач може звернутися до замовника з метою уточнення інформації про закупівлю або з вимогою усунути порушення (у разі наявності). Усі звернення оприлюднюються автоматично в системі без ідентифікації особи. Питання та вимоги можуть ставитися за 10 днів до закінчення періоду подачі пропозицій. Відповіді замовником надаються протягом трьох робочих днів з моменту постановки питання через майданчик, на якому було розміщено оголошення.

Якщо на будь-яке питання відповідь не була отримана або була отримана несвоєчасно, строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.

Скарги на умови тендерної документації зареєстрованими користувачами системи подаються починаючи з оприлюднення оголошення про проведення торгів і закінчуючи за чотири дні до завершення строку прийому пропозицій.

Оприлюднення змін до тендерної документації та роз’яснень до неї (у разі наявності) здійснюється замовником протягом одного календарного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.

Примірна тендерна документація для проведення відкритих торгів затверджена наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р.  № 680. Зміст кожного її розділу визначається замовником. Відповідно до ст. 25 Закону про публічні закупівлі тендерні пропозиції подаються учасниками в електронній формі через електронну систему закупівель.

Строк подання тендерних пропозицій не може бути меншим ніж 15 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу.

Якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм ч. 4 ст. 10 Закону про публічні закупівлі, оцінка проводиться лише тих тендерних пропозицій, які не були відхилені відповідно до законодавства.

Електронний аукціон

Застосування електронного аукціону в ході проведення відкритих торгів має обов’язковий характер.

Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично у день оприлюднення замовником оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, крім випадку, встановленого в абз. 10 ч. 2 ст. 21 Закону про публічні закупівлі.

До початку проведення аукціону електронна система автоматично розкриває інформацію про ціну (приведену ціну) пропозицій усіх учасників.

Черга учасників за критерієм «ціна» або «приведена ціна» формується від найнижчої до найвищої.

Аукціон складається з трьох раундів і базується на повторювальному процесі пониження ціни (приведених цін) пропозицій учасників.

Якщо учасниками були подані пропозиції з однаковою сумою, то першим в електронному аукціоні пониження ціни буде здійснювати учасник, який подав свою пропозицію пізніше. Протягом одного етапу аукціону учасник може понизити суму своєї пропозиції один раз не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни. Після завершення аукціону розкриваються тендерні пропозиції учасників та всі надані ними документи.

Розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації починається з найбільш економічно вигідної пропозиції, визначеної за результатами оцінки. Якщо визначена пропозиція відхиляється, то розглядається наступна з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Якщо пропозиція першого в черзі учасника замовнику підходить, то інші вже не розглядаються.

При цьому розгляд тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Однак цей термін може бути продовжено до 20 робочих днів за наявності аргументованих причин у замовника з оприлюдненням повідомлення в електронній системі закупівель.

Законом передбачається надання у складі тендерної пропозиції конфіденційної інформації, доступної тільки для перегляду замовником. Водночас ч. 2 ст. 27 Закону про публічні закупівлі визначена інформація, яка не може бути конфіденційною.

Протокол розгляду пропозицій складається та оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу тільки в разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону про публічні закупівлі.

Термін оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника − протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення.

Укладання договору

Повідомлення учасникам надсилаються електронною системою автоматично, після чого оприлюднюється перелік не відхилених учасників.

У день визначення переможця замовником ухвалюється рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення про намір укласти договір.

Відповідно до ч. 2 ст. 32 Закону про публічні закупівлі замовник укладає договір не раніше ніж через 10 днів з для оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, але не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про це. Після чого договір прикріплюється в систему.

Строк подання повідомлення про внесення змін до договору − до трьох календарних днів з дня внесення змін. Строк подання звіту про виконання договору становить до трьох днів з дня закінчення строку дії договору, його виконання або розірвання.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра