Облік і звітність

Як потрапити до Реєстру неприбуткових установ та організацій

Для того щоб юрособа була неприбутковою організацією з метою оподаткування, потрібно, аби така організація входила до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр). Правила потрапляння в цей Реєстр прописані в п. 6 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабміну від 13.07.2016 р. № 440 (далі – Порядок № 440).

Які документи подати

Щоб потрапити до Реєстру, юрособа повинна подати до контролюючого органу:

  • реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку № 440;
  • засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV).

Водночас є особливості подачі документів для реєстрації для окремих видів неприбуткових організацій. А саме:

  • житлово-будівельні кооперативи подають податківцям засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом;
  • неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

Способи подачі документів

Документи для потрапляння до Реєстру можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:

  • особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;
  • поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднено на порталі електронних сервісів;
  • державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або змін до відомостей про юридичну особу. Така заява передається в електронній формі в установленому порядку технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію створення юридичної особи або змін до відомостей про юридичну особу згідно із законодавством.

Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесено до Реєстру, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Верифікація

Після подачі організацією документів для потрапляння до Реєстру податківці починають проводити перевірку відомостей, що містяться в цих документах (п. 8 Порядку № 440). І якщо все добре, то вони включають організацію до цього Реєстру протягом трьох робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, і присвоюють їй ознаку неприбутковості (відносять до певного виду неприбуткових організацій).

Як дізнатися про результат

Фіскали не інформують організацію про те, що вона стала неприбутковою, тобто потрапила до Реєстру. Тому довідатися про те, чи стало підприємство неприбутковим, можна або:

1) через електронний кабінет, перевіривши свої реєстраційні дані;

2) звернувшись до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру.

Запит про отримання витягу з Реєстру подається за формою згідно з додатком 3 до Порядку № 440 на вибір:

  • особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою;
  • надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Але так можна чинити тільки тим неприбутковим організаціям, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів.

Усі розділи запиту підлягають заповненню. У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі. Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.

Витяг неприбутковій організації контролюючий орган надає безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту. Такий витяг містить відомості про неприбуткову організацію або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі. Витяг містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, і є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.

У разі подання в електронній формі запиту витяг надійде на адресу електронної пошти, з якої надійшов запит, з накладенням електронної печатки контролюючого органу.

Типові помилки

Підприємство не включають до Реєстру, якщо воно (п. 8 Порядку № 440):

  • подало неповний пакет документів (його наведено вище);
  • не відповідає вимогам, установленим пп. 133.4 Податкового кодексу України.

Про те, що підприємство не потрапило в цей Реєстр, його поінформують податківці рішенням про відмову у включенні до Реєстру. Отримавши таку відмову, панікувати не слід. Потрібно усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу, не змінюючи в такому разі положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається протягом трьох робочих днів з дня її отримання.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра