Податки

Рекламна презентація товарів: організація, облік та оподаткування

Сьогодні з нагоди випуску нової продукції компанії часто організовують презентації. У такий спосіб вони рекламують новий продукт і влаштовують святкування цієї події для потенційних покупців. Як організувати такий захід, відобразити в обліку та на які податкові наслідки очікувати – далі.

Організаційні моменти

Слід зауважити, що до найпоширеніших витрат на презентації належать:

  • оренда приміщення;
  • організація фуршету;
  • організація культурно-розважальної програми.

Щоб провести презентацію на належному рівні, потрібно оформити її як рекламну акцію. Такий захід проводиться з метою збільшення кількості покупців, розширення кола бізнес-партнерів, а отже, пов’язаний з отриманням доходу в майбутньому.

Крім цього, необхідно належним чином документально оформити здійснення витрат. Підготувати:

  • наказ (розпорядження) керівника підприємства про проведення рекламної акції у вигляді презентації;
  • план рекламної акції та кошторис витрат на її проведення;
  • список запрошених бізнес-партнерів (реальних і потенційних);
  • первинні документи, які підтвердять понесені витрати (накладні, акти тощо);
  • звіти про проведення акції та про виконання кошторису витрат.

Бухгалтерський облік

У бухгалтерському обліку витрати на проведення презентації слід відображати, як проведення рекламної акції. Такі витрати потраплять до витрат на збут на рахунок 93 «Витрати на збут» у період їх здійснення.

Оподаткування

Правила оподаткування презентації податком на прибуток не відрізняються від правил бухгалтерського обліку. Тобто всі витрати на проведення презентації, що потрапили до складу витрат в бухгалтерському обліку, автоматично зменшують об’єкт оподаткування податком на прибуток. Це стосується як малодохідників, так і високодохідників. Річ у тім, що на віднесення витрат на здійснення таких заходів у Податковому кодексі України (далі – ПКУ) не передбачено жодних застережень.

ПДФО, ЄСВ, ВЗ

Об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) для партнерів і клієнтів, які будуть запрошені на презентацію, не виникає. Причина проста: у цьому випадку неможливо визначити дохід кожної конкретної особи, тобто доходи є неперсоніфікованими. А отже, ПДФО і військовий збір (далі – ВЗ) утримувати не потрібно. З цим погоджуються і податківці (категорія 103.02 «ЗІР»).

Не буде також і об’єкта для стягнення єдиного соціального внеску. Витрати, понесені на організацію таких заходів, не належать до фонду оплати праці і мають знеособлений характер.

ПДВ

Суми «вхідного» податку на додану вартість (далі – ПДВ), сплачені під час здійснення всіх витрат на організацію святкової презентації, підприємство може включити до свого податкового кредиту. Право на податковий кредит виникатиме за наявності підтвердних документів (податкових накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), інших документів, передбачених п. 201.11 ПКУ). Такі вимоги прописані в п.п. 198.3 і 198.6 ПКУ.

Оскільки проведення презентації можна пов’язати з господарською діяльністю, тобто вона здійснюється для зацікавлення клієнтів і партнерів у придбанні продукції, то коригувати податкові зобов’язання з ПДВ в цьому випадку не потрібно. Щоб пов’язати такий захід з господарською діяльністю, слід оформити його як рекламну акцію.

Якщо цього не зробити, можуть виникнути проблеми в частині ПДВ. Податківці можуть визнати таку операцію негосподарською і будуть вимагати компенсувати податковий кредит, отриманий під час придбання товарів для презентації, шляхом нарахування «компенсуючих» податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до пп. «г» п. 198.5 ПКУ.

Якщо не оформити презентацію як рекламну акцію, то краще нарахувати «компенсуючі» податкові зобов’язання не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, у якому проведено презентацію. Робити це доведеться через складання зведеної податкової накладної (далі – ПН).

У цьому документі слід вказати:

  • у верхній лівій частині ПН – тип причини «13» (використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг в не господарській діяльності), та поставити код зведеності «4»;
  • у графі «Отримувач (покупець)» – власне найменування;
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» – умовний ІПН «600000000000»;
  • у «номенклатурній» гр. 2 р. Б – реквізити ПН (номер та дату їх складання), які стосуються вхідного податкового кредиту за товарами/послугами, що були використані під час святкування. Ця ПН має бути зареєстрована в ЄРПН у загальному порядку в установлені строки.

Нараховувати «компенсуючі» податкові зобов’язання слід лише на суми «вхідного» ПДВ, які потрапили до податкового кредиту.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра