Будь-яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкова накладна (з ПДВ), у т. ч. й помилкова, бере участь у розрахунку реєстраційного ліміту як постачальника, так і покупця. Що робити, якщо помилкову (зайву) податкову накладну заблокували?
Розрахунок коригування можна скласти лише до зареєстрованої податкової накладної (далі – ПН). Якщо помилкову (зайву) ПН заблокували, скласти до неї розрахунок коригування не можна буде аж поки її не розблокують і зареєструють.
Зазвичай у разі зупинення реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування в ЄРПН контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку на додану вартість (далі – ПДВ) відповідну квитанцію, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції зазначається, зокрема пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (п.п. 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну від 11.12.2019 р. № 1165, далі – Порядок № 1165).
З огляду на викладене, якщо не надати контролюючому органу пояснень, питання щодо розблокування податкової накладної не розглядатимуть.
Отже, у разі зупинення реєстрації в ЄРПН помилково (зайво) складеної податкової накладної можна не подавати пояснень та копій документів. Згодні з цим і податківці (категорія 101.18 «ЗІР»). У такому разі податкова накладна залишиться заблокованою, а отже, розрахунок коригування до неї складати не доведеться.